Naslovna AKTUELNO Dacia rekordno na evropskom tržištu

Dacia rekordno na evropskom tržištu

Tri rekordna tržišna učešća. 

Uprkos pandemijskim izazovima, nestašici elektronskih komponenti i logističkim problemima koji i dalje potresaju automobilsku industriju, Dacia je ostvarila veliki uspeh prodavši 573.800 vozila u 2022., što je rast od 6,8 % u poređenju sa 2021. Brend je isto tako ostvario i značajan uspeh prodavši 8.000.000. vozilo u svetu od 2004.

Tržišta na kojima je Dacia prisutna su zabeležila pad od 5,5 % u odnosu na 2021. Sjajan rezultat potvrđuje relevantnost Dacijinog pozicioniranja kao brenda koji nudi sjajan odnos cene i kvaliteta, a svemu tomu doprinosi i osvežena ponuda koja se pokazala popularnom među privatnim kupcima. Dacia je 2022. ostvarila rekordni tržišni udeo u Evropi sa 7,6-odstotnim udelom prodaje putničkih vozila privatnim kupcima, čime je drugu godinu zaredom ojačala svoj položaj (u poređenju sa udelom od 6,2 %, ostvarenim u 2021.). Brend je ostvario i rekordni udeo prodaje putničkih i lakih komercijalnih vozila* od 3,7 % (+0,5 postotnih bodova u poredjenju sa 2021.) u Evropi kao i rekordni udeo prodaje putničkih vozila* od 4,2 % (+0,7 postotnih bodova u poređenju sa 2021.). 

Osim što je zadržala vodeći položaj u Maroku, Dacia je napredovala i na evropskom tržištu, ostvarivši 15,4-odstotni rast prodaje putničkih vozila na tržištu koje beleži pad od 4%. U Francuskoj, kao najvećem tržištu brenda, Dacia je prvi put postala treća najprodavanija marka na tržištu putničkih vozila. U Nemačkoj, na čijem tržištu trenutno dominiraju vozila C segmenta, Dacia je ostvarila 50-odstotni rast prodaje privatnim kupcima, prestigla i neke ugledne brendove i zauzela šesto mesto na tržištu privatnih kupaca. Ostala tržišta su takodje umnogome doprinela sjajnom učinku brenda u 2022.: u Italiji je Dacia postala četvrti najprodavaniji brend privatnim kupcima, u Španiji je zauzela četvrto mesto u prodaji privatnim kupcima, u Velikoj Britaniji je udvostručila prodaju, napredovala za pet mesta i osigurala 13. mesto na ovom tržištu, u Rumuniji je ostvarila više od 30 % prodaje na tržištu putničkih vozila, dok je  u Portugaliji i Belgiji ostvarila najbolji prodajni rezultat na tržištu privatnih kupaca. 

U Srbiji je Dacia napravila izuzetno dobar rezultat i na ukupnom tržištu zauzela 5. mesto sa tržišnim udelom od 6,5% i više od 1800 prodatih automobila, što je za jednu poziciju bolji plasman nego u 2021. Ovakav uspeh je postignut zahvaljujući izrazito uspešnoj prodaji modela Sandero Stepway koji je zauzeo prvo mesto u segmentu malih gradskih automobila, zatim Dustera koji je zauzeo treće mesto u C-SUV segmentu, ali i modela Dacia Jogger koji je lider u svom segmentu.

SNAŽAN PROIZVODNI PLAN KOJI UKLJUČUJE ČETIRI KLJUČNA MODELA

Dacia je za nešto manje od 15 meseci predstavila četiri nova ključna modela: Sandero, Spring, Duster u 2021. i Jogger u 2022. Krajem 2022. sva četiri modela su prošla završnu fazu implementacije novog identiteta brenda i dobila nov, odvažan izgled. To je podrazumevalo upotrebu novih boja i prepoznatljivog amblema Dacia Link u kojem minimalistička slova „D” i „C”, isprepletena kao karike lanca, simbolišu robusnost i jednostavnost.

Sandero je prodat u 229.500 primeraka u 2022. (što je rast od 1,2% u poredjenju sa 2021.) što je već šestu godinu za redom najprodavaniji automobil na evropskom tržištu privatnih kupaca i drugo najprodavanije putničko vozilo u svim prodajnim kanalima u Evropi. 

Slično tome, Duster još od 2018. drži vodeće mesto na evropskom tržištu SUV-ova za privatne kupce, a sada je postao i drugo najprodavanije vozilo na evropskom tržištu privatnih kupaca, odmah nakon Sandera! U 2022. prodato je 197.100 primeraka Dustera u svim zemljama (što je rast od 5,8% u poređenju sa 2021.), dok je od 2010. godine ovaj model prodat u više od 2 miliona primeraka. 

Potpuno električni Spring prodat je u 48.900 primeraka u 2022. (što je povećanje od 75 % u poredjenju sa 2021.). Otkako je predstavljen 2021., Spring je osvojio više od 100.000 kupaca, od kojih su tri četvrtine privatni kupci. Spring je jedan od najprodavanijih električnih modela na evropskom tržištu privatnih kupaca. 

Jogger je u 2022. godini, ujedno i prvoj godini prodaje ovog modela, prodat u 56.800 primeraka. Time je na evropskom tržištu privatnih kupaca postao drugo najprodavanije vozilo C-segmenta koje ne spada u SUV-ove, pri čemu je važno spomenuti da se više od 70% kupaca i dalje odlučuje za najbolje opremljene verzije.

Svaki treći kupac Dacije i 58% kupaca modela Jogger biraju motor ECO-G 100. Reč je o benzinsko-plinskom motoru koji u proseku ispušta 10 % manje emisija CO2  (118 g CO2/km) od ekvivalentnog benzinskog motora, a sa napunjena oba rezervoara ostvaruje domet veći od 1000 km. 

Spring je pravo pojačanje u svetu električne mobilnosti i upravo se za njega odlučuje 93 % privatnih kupaca koji prvi put kupuju električno vozilo. 

Privlačnosti marke Dacia doprinosi i njena sposobnost da privuče i zadrži kupce. U okviru evropske petorke (Francuska, Velika Britanija, Nemačka, Italija i Španija), šest od deset novopečenih kupaca Dacije prethodno nisu bili kupci Renault Grupe, dok se osam od deset postojećih kupaca Dacije odlučilo da kupi neko drugo vozilo Renault Grupe. 

POZITIVNA PREDVIĐANJA ZA 2023.

Od početka januara, u koncesijama je dostupna nova osvežena ponuda brenda, a Dacia svoj rast nastavlja i kroz širenje ponude elektrifikovanih vozila. Jogger HYBRID 140, ujedno i prvo hibridno vozilo marke ali i najpristupačniji hibridni porodični automobil na tržištu, je prvo pojačanje u ovoj ponudi. Zasnovan na dokazano efikasnoj tehnologiji Renault Grupe, Jogger HYBRID 140 je opremljen automatskim menjačem bez kvačila, a kupcima garantuje veću snagu, udobnost, štedljivost i niske emisije CO2 (od 108 g/km). Spring, opremljen novim motorom ELECTRIC 65 (snage 65 KS / 48 kW) nudi još snažnije performanse kao i efikasnije ubrzanje i obnovu energije. Spring je prvi Dacijin model dostupan u verziji Extreme, novom nivou opreme koji će u drugoj polovini godine postati dostupan i za sve ostale modele u ponudi. Reč je o verziji baziranoj na konceptu koji odražava avanturistički duh brenda i koji je u vreme predstavljanja Joggera izazvao dobre reakcije javnosti.

„Rast prodaje i tržišnog udela brenda Dacia na evropskom tlu u 2022. potvrđuje relevantnost naše strategije zasnovane na redefinisanju pojma esencijalnog automobila i prilagođavanju proizvoda potrebama kupaca. U 2023. planiramo da nastavimo taj rast širenjem ponude elektrifikovanih vozila. Takodje ćemo, u skladu sa Dacijinim pozicioniranjem na tržištu, i dalje nuditi jednostavnost kao i najbolji odnos cene i kvaliteta.” 

Xavier Martinet, viši potpredsednik odeljenja za marketing, prodaju i operacije, Dacia.

Izvor: Dacia

Prethodni tekstRenault Espace: stiže šesta generacija
Sledeći tekstAlfa Romeo Giulia Quadrifoglio proglašena za najuzbudljiviji sportski automobil

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime