Naslovna AKTUELNO Dacia Manifesto koncept – vesnik inovacija u budućim modelima rumunske marke

Dacia Manifesto koncept – vesnik inovacija u budućim modelima rumunske marke

Dacia kaže da njen Manifesto koncept otelotvoruje vrednosti marke vezane za robusnost i održivost.

Dacia Manifesto koncept je čisto električni terenac, „živa laboratorija“ u okviru koje se ispituju ideje oko budućih serijskih modela, ali je ujedno i glasnik osnovnih vrednosti brenda, koje podrazumevaju priuštivost i održivost.

Dakle, Manifesto ne predstavlja prethodnicu budućeg modela, kažu u Daciji, već reflektuje ideju da kupci ove marke žive održivim životnim stilom s fokusom na aktivnosti u prirodi. Premijerno će biti predstavljen 17. oktobra na Salonu automobila u Parizu.

„Radi se o konceptu koji izražava sve naše vrednosti“, kaže glavni dizajner rumunske marke, David Durand.

On je dodao da će se neke od inovacija na Manifestu, uključujući sistem štipaljki za kačenje predmeta poput flašica vode na armaturnoj tabli, pojaviti u budućim modelima.

Dacijin konceptni „bagi“ nema vrata ni prozore. Hipertrofirane gume, otporne na bušenje, mogu da se nose s najtežim mogućim terenima, a čitav niz ugrađenih sistema, poput sedišta koja mogu da se konvertuju u vreće za spavanje, omogućava da se ovaj automobil transformiše u pokretni kamp ili multifunkcionalnu alatnicu.

 

Primera radi, zadnja sekcija se rasklapa u radni sto napajan električnom energijom s uklonjivom baterijom. Samostalno prednje svetlo može da se odvoji od karoserije i koristi kao moćna baterijska lampa, dok se presvlake sedišta mogu koristiti kao vreće za spavanje.

Kabinski materijali se mogu oprati uz pomoć vodenog mlaza, a poput ostalih Dacijinih modela, vozačev mobilni telfon se može prikačiti na armaturnu tablu, obezbeđujući proučavanje mapa i info-zabavu.

Kredibiliteti na planu ekologije su naglašeni korišćenjem delimično recikliranih materijala, uključujući „Starkle“, plastiku koja je sačinjena od 20 odsto recikliranog polipropilena, i koja služi za lukove točkova i druge panele karoserije.

Na „nišanu“ je segment kompaktnih automobila

Vizuelno i utilitarno, Manifesto reflektuje rekalibraciju Dacijine marketinške i prodajne poruke. Još od ostvarivanja većinskog udela u rumunskom proizvođaču 1999., Renault je Daciju promovisao kao marku mahom za one kupce, koji su izdvojili budžet za kupovinu polovnog automobila, s cenama koje su više hiljada evra niže u odnosu na konkurenciju.

Ova strategija se pokazala veoma uspešnom, s modelima kao što su Logan/Sandero i Duster SUV. Ipak, šef Renault grupacije, Luk de Meo, kao i čovek broj jedan u Daciji, Denis Le Vot, žele da prošire prisustvo rumunskog brenda van kategorije malih automobila na lukrativniji kompaktni segment, posebno što se SUV/krosovera tiče.

De Meov plan za Daciju vezan za podelu platforme s ruskom Ladom, propao je zbog sankcija nametnutih Moskvi nakon invazije na Ukrajinu. Ipak, u Daciji kažu da će dodavanje kompaktnih modela gami kreirati primamljivo tržište od 13 miliona potencijalnih kupaca, u odnosu na sadašnjih pet miliona.

Dacia je takođe revidirala svoj „brending“ s dvodimenzionalnim „Dacia ling“ logoom, uvođenjem novih kolor opcija i ukidanjem hromiranih detalja. Ideja je da se naglase robusnost i pouzdanost, kao i ekološki kredibiliteti marke, kaže Le Vot.

Dacia je ove godina lansirala kompaktni Jogger, multifunkcionalan sedmosed, koji je zapravo vesnik spomenute ofanzive. 2024. će uslediti kompaktni SUV baziran na Bigster konceptu, mada konačan naziv još uvek nije zaključen.

Auto Moto Show

Prethodni tekstNove BMW-ove baterije bi mogle da promene sliku automobilske industrije
Sledeći tekstPurosangue u misiji donošenja značajnog profita za Ferrari

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime