Kina je najveće tržište za Model Y, u velikoj meri pomogavši da se Teslin elektromobil nađe na čelu najbolje prodavanih automobila u prvom kvartalu ove godine, sudeći po podacima JATO Dynamicsa, koje prenosi Reuters.
Tesla je prodao 267.171 Modela Y u prvom tromesečju ove godine, a od toga se 94.469 odnosi na Kinu, što je primetno više u odnosu na SAD (83.664) i Evropu (71.114). Kada se u obzir uzme ukupna prodaja, SAD su i dalje najveće tržište za Teslu, mada egzaktni podaci iz tog regiona nisu precizirani.
S više od 40.000 jedinica prodatih u martu, Model Y je bio evropski bestseler u prvom kvartalu, što je prvi put da je neki Teslin primerak ostvario takav uspeh, kažu podaci tržišnog istraživača Dataforce.
Ilon Mask je u utorak posetio Kinu prvi put u tri godine, naglašavajući važnost najvećeg tržišta električnih automobila na svetu.
Model Y je bio prvi u smislu globalne prodaje, ispred Toyote Corolle, Toyote Hilux, Toyote RAV4 i Toyote Camry. Inače, Model Y je jedini čisto električni model na listi.
Mask je nedavno za CNBC izjavio da rastuće tenzije između Kine i SAD „treba da predstavljaju zabrinutost za sve“. Tesla je takođe nedavno imao razgovore s indijskim zvaničnicima u vezi s izgradnjom nove fabrike u novopečenoj najmnogoljudnijoj zemlji sveta.
Analitičar iz JATO Dynamicsa, Felipe Munjos, očekuje da će Model Y biti svetski bestseler na kraju 2023., prvenstveno zbog redukovanja cena, što je omogućilo široj grupi kupaca da priušti ovaj automobil.
Dodatna proizvodnja u novim Teslinim fabrikama (Teksas i Berlin) i rešavanje problema u okviru lanca snabdevanja, kao i povećana potražnja za električnim automobilima u zemljama u razvoju, trebalo bi da unapredi prodaju Modela Y, rekao je on.
Analitičar iz Barclaysa, Den Levi, rekao je da postoji zabrinutost u vezi s tim da se Tesla previše oslanja na dva modela, Y i 3, dodavši da je kompaniji potrebno više modela i varijanti da bi se raširila na tržištu.
Tesla je ove godine prilično agresivno smanjio cene, što je pogodilo konkurenciju, posebno u SUV segmentu, gde se pomalo vremešni Model Y suočava s novim rivalima, smatra šef Forda, Džim Ferli.