Naslovna AKTUELNO Izazovi koje Tesla mora da prevaziđe

Izazovi koje Tesla mora da prevaziđe

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club

Ne postoji kompanija koja je u skorijoj automobilskoj istoriji ostvarila tako rapidan rast kao Tesla.

Ova marka je bez dileme glavni industrijski protagonista u poslednjih 10 godina.

Tesla je vodeća sila u segmentu električnih automobila, što je postigao uvođenjem atraktivnih i konkurentnih automobila na tržište u pravom momentu (i na pravim mestima). Kompanija koju poseduje i vodi Ilon Mask, samim tim, postala je referenca u svetu baterijski pogonjenih vozila. Međutim, svaki brz uspeh sa sobom donosi i izvesne prepreke koje moraju biti prevaziđene, tako da se i Tesla suočava s raznoraznim izazovima. Pred nama je pet najvećih:

Lokalizacija

Mada teoretski gledano živimo u globalizovanoj ekonomiji, rastuće trgovinske tenzije između vodećih zemalja vode do sve izraženije lokalizacije proizvodnje. To zapravo znači da zbog pooštravanja regulative koja ima za cilj da zaštiti lokalnu industriju, uvoz postaje sve teži.

Posledice se ogledaju u rastućem trendu lokalizacije proizvodnje, koju kompanije pojačavaju, razvijaju lokalne mreže snabdevanja i smanjuju zavisnost od stranih komponenti.

Tesla trenutno poseduje četiri proizvodna centra na globalnom planu: dva u SAD, jedan u Kini i jedan u Nemačkoj. Ako želi da pojača prisustvo na tržištima u razvoju, moraće da se etablira u tim zemljama, ne samo Meksiku. Lokalizovanjem proizvodnje, Tesla može bolje da odgovori na dinamiku svakog tržišta, ali ovo takođe može imati negativan uticaj na profit, zbog odsustva globalnih proizvoda i zaliha.

Kina

Glavni izazov je velika zavisnost od Kine. Jedna trećina Teslinog globalnog obima u prvoj polovini 2023. odnosila se na isporuke na  kineskom tržištu. Zajedno s Volkswagenom, BMW-om i Mercedes-Benzom, Tesla je zapadna kompanija koja najviše zavisi od potražnje u Kini.

Ova izražena zavisnost od najvećeg svetskog automobilskog tržišta može biti pozitivna u vreme „mira“, ali može postati prokletstvo u slučaju potencijalnih trgovinsko-političkih konflikata između Kine s jedne, i SAD i EU s druge strane. Ovo je posebno tačno ako veliki broj Kineza nastavi da se prebacuje sa stranih na lokalne automobilske marke.

Drugu pretnju predstavlja brz rast kineskih brendova koji već sada poseduju krajnje konkurentne električne modele. Električna vozila predstavljaju suštinski deo kineskog ekonomskog razvoja u godinama koje dolaze, kao i način da se ovaj industrijski sektor raširi van granica matične zemlje. Postoji više od 170 lokalnih marki, od kojih je većina prisutna upravo u segmentima u kojima dominira Tesla.

Proizvodni portfolio

Tesla mora da targetira veći broj segmenata. Ovo naravno zahteva revidiranje i proširenje game. Model S je već napunio 12 godina, a odmah tu, po vremešnosti, je i Model X. Ukupno gledajući, Teslina gama je stara 8,1 godinu, a ponuda je prilično uska. Ono što predstavlja izazov je održavanje atraktivnosti ponude i profitabilnosti i u drugim segmentima, kao što su kamioneti i mali automobili.

Novi dinosaurus?

S rapidnim rastom prodajnog obima (očekuje se da ove godine Tesla isporuči između 1,9 i 2,1 milion vozila), kompanija mora da izbegne sudbinu nekih drugih igrača u automobilskoj industriji. To znači da ne sme da se „zaglavi“ u unutrašnjoj birokratiji u vezi sa svakodnevnim poslovanjem i donošenjem odluka.

Jedna od glavnih karakteristika koje doprinose uspehu teksaške kompanije je fleksibilnost. Kada jedan „startap“ sazri i postane uspešna regularna kompanija, obično je veći broj ljudi uključen u različite procese na svim nivoima. Ovo ima direktne posledice na vreme i troškove.

Tržišta u razvoju

Automobilska industrija je obično fokusirana na ono što rade Kina, Japan, Južna Koreja, SAD i Evropa. Ostatak sveta jedva da je uključen u nju, mada se na njega odnosi 22 odsto prodaje putničkih automobila.

Tu govorimo o preko 17 miliona jedinica, na neki način odvojenih od Tesle trenutno. Ako teksaški proizvođač zaista želi da postane globalan, mora da nastupi na tim tržištima s proizvodima namenjenim njima i prilagodi se porastu populacije u tim oblastima.

Autor: Felipe Munoz (JATO Dynamics)

Priredio: Pavle Barta

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime