Fabio Di Đanantonio je pobedio na MotoGP-u Katara, dok je Horhe Martin imao katastrofalnu trku, izgubivši gomilu poena u odnosu na Frančeska Banjaju.
Za razliku od sprinta, Martin je šokirao sve lošim startom, budući da nas je navikao da je redovno među najboljim starterima. Španac je pao na deveto mesto, dok je njegov rival, Banjaja, s četvrtog stigao do prvog.
Martin je povratio jednu poziciju, ali je ubrzo došao pod pritisak Maverika Vinjalesa.
Zatim je došlo do bliskog susreta između Breda Bindera i Marka Markesa, kada je vozač KTM izveo agresivan manevar u krivini 2.
Greška Martinovog kolege, Žoana Zarka, omogućila mu je da pristigne do sedmog mesta u krivini 3.
Koristeći izuzetnu maksimalnu brzinu Ducatija, Martin je preoteo šestu poziciju od Markesa, dok je Banjaja nastavio da uživa u vođstvu, dok ga je u stopu pratio Fabio Di Đanantonio.
Aleks Markes se našao iza timskog kolege pretekavši Luku Marinija, koji je dozvolio i Binderu da ga pretekne, da bi Južnoafrikanac došao do provizornog podijuma nakon što se oslobodio i Markesa.
Kako je trka proticala, tako je Martin sve više gubio na tempu i pozicijama, budući da su ga u međuvremenu pretekla petorica vozača. Španac je jasno izražavao svoje nezadovoljstvo zadnjim pneumatikom vrteći glavom u brojnim situacijama, što ga je očigledno na kraju koštalo boljeg plasmana.
Razlika od 1,3 sekunde porasla je na dve sekunde do kraja devetog kruga, dok je pritisak Vinjalesa otpozadi rastao.
U krugu 11 su bile zapečaćene Martinove nade kada je o boljem plasmanu reč. Vinjales ga je pretkao, da bi nekoliko krivina kasnije isto učinio i Mark Markes.
Stvari su postale još gore za pretendenta na titulu iz Španije, kada je pao na devetu poziciju, jer su ga pretekli i Fabio Kvartararo i Džek Miler.
Napred, vodeći tandem se odvojio od ostalih, ali Banjaja nikako nije mogao da se otrese od upornog Di Đanantonija. Četiri kruga do kraja, vozač Ducati Gresinija je konačno napao aktuelnog šampiona, ali se u tim momentima činilo da će Peko da uzvrati i povrati vođstvo.
Banjaja je pokušao da odgovori u krivini 1 ali je napravio grešku zamalo pokupivši Diđijev motocikl i završivši van staze. Zbog ovog neuspešnog manevra, vozač fabričkog Ducatija je izgubio dve sekunde, što je praktično odlučilo podbednika. Treći je bio Luka Marini iz Mooney VR46 Racing tima.
MotoGP Katar 2023. (Lusail) |
||||
POZ. | VOZAČ | NAC. | TIM | VREME |
1 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | 41m 43.654s |
2 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +2.734s |
3 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +4.408s |
4 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +4.488s |
5 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +7.246s |
6 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +7.620s |
7 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +7.828s |
8 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +8.239s |
9 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +11.509s |
10 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +14.819s |
11 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +14.964s |
12 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | +17.431s |
13 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +17.807s |
14 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +18.673s |
15 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +21.455s |
16 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +21.474s |
17 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +22.142s |
18 | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | +27.194s |
19 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +27.740s |
Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | DNF | |
Iker Lecuona | SPA | LCR Honda (RC213V) | DNF |
*Novajlija.
Generalni poredak u konkurenciji vozača |
||||||
POZ. | VOZAČ | NAC. | TIM | POENI | RAZL. | |
1 | = | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 437 | |
2 | = | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | 416 | (-21) |
3 | = | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 326 | (-111) |
4 | = | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 268 | (-169) |
5 | = | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | 204 | (-233) |
6 | = | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | 198 | (-239) |
7 | ^1 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 194 | (-243) |
8 | ˅1 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | 192 | (-245) |
9 | = | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 167 | (-270) |
10 | ^1 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | 165 | (-272) |
11 | ˅1 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | 163 | (-274) |
12 | = | Fabio di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | 134 | (-303) |
13 | = | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 93 | (-344) |
14 | = | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 89 | (-348) |
15 | = | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 84 | (-353) |
16 | = | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | 76 | (-361) |
17 | = | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | 71 | (-366) |
18 | = | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | 54 | (-383) |
19 | = | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 52 | (-385) |
20 | = | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | 40 | (-397) |
21 | = | Dani Pedrosa | SPA | Red Bull KTM (RC16) | 32 | (-405) |
22 | = | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 26 | (-411) |
23 | = | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | 13 | (-424) |
24 | = | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Factory (RS-GP23) | 9 | (-428) |
25 | = | Jonas Folger | GER | KTM Test Rider (RC16) | 9 | (-428) |
26 | = | Stefan Bradl | GER | LCR Honda (RC213V) | 8 | (-429) |
27 | = | Michele Pirro | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 5 | (-432) |
28 | = | Danilo Petrucci | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 5 | (-432) |
29 | = | Cal Crutchlow | GBR | Yamalube RS4GP (YZR-M1) | 3 | (-434) |