Naslovna AKTUELNO Evropski automobilski giganti nazaduju sem jedne kompanije

Evropski automobilski giganti nazaduju sem jedne kompanije

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club

Dok evropsko tržište nastavlja ubrzano da se menja, prvenstveno zahvaljujući „bumu“ Tesle i dolasku kineskih marki, mnogo toga se desilo među vodećim tradicionalnim proizvođačima u poslednjih 20 godina.

Evropa je po definiciji veoma konkurentno tržište s visokim standardima koji se tiču bezbednosti i emisije.

Reč je o trećem po veličini tržištu na svetu, posle kineskog i američkog, odnosno drugom po pitanju usvajanja električnih vozila. Međutim, ko su dobitnici a ko gubitnici u poslednjih 20 godina?

Veliki brendovi postaju sve manji?

Između 2003. i 2023., jedan od najvažnijih momenata u automobilskoj industriji bila je promena na planu dominantnih marki. Evropski region je tradicionalno vodilo sedam proizvođača: italijanski Fiat, francuski Citroen, Peugeot i Renault, nemački Volkswagen i Opel i Ford iz Velike Britanije.

Tokom 2003., ovih sedam brendova (uključujući Opel s Vauxhallom), kontrolisalo je gotovo 58 odsto novih registracija u Evropi (29 tržišta). Njihovo pozicioniranje na odgovarajućim domaćim tržištima omogućilo im je da zauzmu relativno snažna uporišta u poređenju s japanskim i korejskim markama.

Primera radi, tržišni udeo na njihovim matičnim tržištima varirao je od 10 (Opel u Nemačkoj) do 27 odsto (Renault u Francuskoj). Mada su ove brojke značajno niže od onih iz devedesetih godina, zadovoljavajuće su, jer u to vreme korejske marke još uvek nisu bile uhvatile zamah, dok su Japanci pokušavali da zadobiju evropsku klijentelu.

SUV najezda

Sve je počelo da se menja s „eksplozijom“ SUV/krosovera, što je pokrenuo Nissan Qashqai. U međuvremenu, Hyundai i Kia su otvorili fabrike u Češkoj i Slovačkoj, proizvodeći konkurentne automobile koji su bili po ukusu lokalnih vozača.

Sve je rezultiralo time da je „velika sedmorka“ 2013. zauzimala 49 odsto evropskog tržišta, što je devet procentnih poena manje u odnosu na deset godina ranije. Između 2003. i 2013., izgubljeno tržišno učešće ovih brendova variralo je između 0,9 (Fiat) i četiri odsto (Renault). Jedini izuzetak je bio Volkswagen, koji je svoj tržišni udeo povećao s 9,8 (2003.) na 12,6 odsto (2013.).

Ove godine, u junu, situacija ovih marki se dodatno pogoršala. Fiat, Citroen, Opel/Vauxhall, Ford i Peugeot su dostigli svoje najniže nivoe u poslednjih 20 godina. Renault se pozicionirao kao drugi među proizvođačima s najnižim tržišnim učešćem, nakon dobitka od 0,2 procentna u odnosu na 2022., kada je dostigao rekordno nizak nivo.

S druge strane, Volkswagen je uspeo da poveća svoje tržišno učešće, ili da ga u najmanju ruku zadrži. S učešćem od 10,6 odsto u prvoj polovini 2023., izgubio je dva procentna poena u odnosu na 2013., ali se popravio za 0,8 u odnosu na 2003. „Dizelgejt“ je bez dileme imao negativan uticaj, ali je „šteta“ nadoknađena plasmanom visokokvalitetnih automobila i sposobnošću da se lansiraju novi proizvodi u pravim segmentima u pravo vreme.

Dobitnici?

Pored malog dobitka koji su zabeležili nemački proizvođači, veliki dobitnici u poslednjih 20 godina su bili nemački premijum brendovi, Toyota, Hyundai, Kia i u poslednje vreme Tesla. Sve njih odlikuje nešto što velikim evropskim markama nedostaje – bolja fleksibilnost.

Ovo im omogućava da u ponudu stave sveže proizvode bržim tempom, koji se uklapaju u najnovije potrebe potrošača. U isto vreme, većina njih je bila manje izložena evropskoj krizi nego što je bila između 2011. i 2014., a mnogi su iskoristili svoje globalno prisustvo radi smanjenja troškova.

Da li su to primetili giganti koji se suočavaju s velikim teškoćama?

Autor: Felipe Munjos (JATO Dynamics)

Priredio: Pavle Barta via EcoDrive

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime