Naslovna AKTUELNO BYD – kineski gigant koji je pretekao Teslu

BYD – kineski gigant koji je pretekao Teslu

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club

BYD je krajem prošle godine pretekao Teslu kao najprodavaniji svetski proizvođač električnih automobila, što je kruna izuzetnog uspeha kompanije.

Kineski gigant je po prvi put u okviru jednog tromesečja isporučio više elektromobila od Tesle, smanjivši prodajnu prednost koju je kompanija Ilona Maska imala tokom cele godine.

Naravno, pitanje koje se ovde nameće je kako je malo poznati kineski proizvođač baterija tako brzo postao najveći Teslin rival?

Uspavani džin

Sa sedištem u kineskom megagradu Šenženu, BYD je 1995. osnovao Vang Čuanfu, bivši akademik koji još uvek vodi kompaniju. Vang kaže da „BYD“ akronim ne predstavlja ništa posebno. Naveo je da je odabrao „prilično čudno“ ime kako bi ga izdvojio od drugih startapa.

U međuvremenu, kompanija je izrasla u najvećeg kineskog proizvođača električnih vozila, koji izvozi električne taksije, autobuse i druga vozila u ostatak sveta, uključujući Evropu, Južnu Ameriku, jugoistočnu Aziju i Bliski istok. Za razliku od Tesle, proizvodi i priključne hibride.

Izrael i Tajland se trenutno smatraju glavnim BYD-ovim prekookeanskim tržištima, gde je kineska kompanija vodeća na planu prodaje električnih vozila. Najprodavaniji modeli putničkih automobila su Qin i Song. Prvonavedeni je kompaktna limuzina dostupna u „plug-in“ hibridnom i čisto električnom izdanju, dok je Song kompaktni krosover.

U poređenju s Teslom, BYD je poznat po tome što nudi jeftinije automobile, što mu je na koncu pomoglo da privuče širu grupu potencijalnih kupaca. Ulazni model se u Kini prodaje za nešto više od 10.000 dolara, dok najjeftiniji Tesla Model 3 košta preko 32.000 dolara.

Made in China

Vang, kao inženjer, prvi put se preselio u Šenžen ranih devedesetih, da bi vodio posao proizvodnje baterija za državni istraživački institut sa sedištem u Pekingu, kaže se u njegovoj zvaničnoj biografiji koja se nalazi u dokumentaciji kompanije.

Državna mesta u Kini u to vreme smatrana su „gvozdenim činijama za pirinač“, što je popularan termin za doživotni posao. Međutim, Vang je ubrzo dao otkaz i osnovao BYD.

Početak njegovog preduzetničkog puta poklopio se s otvaranjem kineske privrede prema svetu. Bivši kineski lider, Deng Sjaoping, uspostavio je prvu specijalnu ekonomsku zonu zemlje u Šenženu, što je podstaklo stotine proizvodnih preduzeća da pohrle u taj grad, privučenih njegovom liberalnom ekonomskom politikom i jeftinijom radnom snagom i troškovima zemljišta.

Do 1997. Vang je svoju malu radionicu transformisao u proizvođača baterija za mobilne telefone srednje veličine, s više od 100 milijuna juana (14 miliona dolara) godišnje prodaje.

Te godine je azijska finansijska kriza pružila priliku za rast, jer je pad cena baterija izbacio mnoge konkurente iz poslovanja. Vangova kompanija je uspela da preživi zbog svoje prednosti u pogledu troškova, navodi publikacija Southern Weekly.

Do 2003., BYD je postao najveći svetki proizvođač nikl-kadmijumskih baterija, koje su imale široku primenu u mobilnim telefonima.

Podrška Vorena Bafeta

Međutim, Vang je želeo više. Gledajući budući rast električnih vozila, upustio se u automobilsku industriju 2003., kupivši državnog proizvođača automobila u gradu Sijan za 269 miliona juana (38 miliona dolara).

Iako je ta iznenađujuća odluka naljutila strateške investitore i izazvala pad vrednosti akcija od 21 odsto na Hongkonškoj berzi, kako je Vang kasnije opisao, ipak je ostao nepokolebljiv.

„Ja proizvodim automobile jer sam optimista u pogledu budućeg razvoja električnih vozila“, rekao je on prkosno nakon pada cene akcija, prenela je državna kompanija Beijing Business Today.

Samo pet godina kasnije, 2008., Vang je opravdao svoj potez kada je dobio investiciju od 230 miliona dolara od svog najpoznatijeg „mecene“, Vorena Bafeta, koji je platio oko dolar po akciji za udeo od oko 10 odsto. Glasanje o poverenju pomoglo je povećanju vrednosti akcija kompanije za čak 1.370 odsto tokom sledeće godine.

BYD je lansirao svoj prvi „plug-in“ hibridni model krajem 2008. Od tada, kompanija je postala punopravni proizvođač električnih vozila, delom zahvaljujući podršci kineske vlade ovoj grani industrije.

Bafet je postepeno smanjivao svoj udeo u BYD-u od 2022., uzimajući deo enormnog profita koji je ostvario. Prema poslednjem podnesku njegovog Berkshire Hathawaya, ova firma je držala gotovo osam odsto BYD-a od kraja oktobra. Te akcije sada vrede 18,28 milijardi hongkonških dolara (2,3 milijarde američkih).

Takmičenje s Teslom

BYD dominira kineskom industrijom električnih vozila od 2015., kada je nadmašio domaće i inostrane rivale na najvećem svetskom automobilskom tržištu. Jedna od njegovih ključnih prednosti u odnosu na Teslu, igrača broj dva u Kini je – cena.

Teslina četiri modela – Model 3, Model Y, Model S i Model X, imaju cene u rasponu od 40.000 do 120.000 dolara u Sjedinjenim Državama. U Kini, najjeftiniji, osnovni Model 3, kreće s početnom cenom od 229.900 juana (32.375 dolara). Ima domet od 438 kilometara s jednim punjenjem i maksimalno može da pojuri do 225 km/h.

Nasuprot njemu, početna cena BYD Seagulla u Kini iznosi 73.800 juana (10.392 dolara). Maksimalna brzina ovog modela iznosi 130 km/h. Seagull je dostupan uz dva paketa baterija, gde manji nudi domet od 306 a veći 404 kilometra.

I Teslina i BYD-ova vozila dobila su od međunarodnih organizacija visoke ocene za bezbednost. Tesla Model Y i BYD Atto 3 dobili su 2022. pet zvezdica od australijskog ANCAP-a.

Sopstvena proizvodnja baterija

Od 2020. BYD proizvodi litijum-gvožđe-fosfatnu „Blade“ bateriju (LFP) za potrebe sopstvenih automobila, kao i prodaju drugim proizvođačima poput Toyote.

Kineska kompanija kaže da je baterija u obliku oštrice (otuda naziv „blade“) tanja i duža od konvencionalnih litijum-gvozdenih ćelija, te na taj način može pružiti maksimalan doprinos optimizaciji raspoloživog prostora unutar nje same. Takođe, manja je verovatnoća da će doći do zapaljenja, čak i kada je ozbiljno oštećena, kažu u BYD-u.

Tesla takođe koristi BYD-ove Blade baterije za Model Y koji se proizvodi u Gigafabrici u Berlinu, preneli su nemački mediji.

U martu 2023., Ilon Mask je demantovao izveštaj u kojem se navodi da Tesla prekida saradnju s BYD-om na planu snabdevanja baterijama.

Izvor: CNN Business

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime