Još od famoznog „Dizelgejta“, Volkswagen grupacija se obavezala da će „očistiti“ svoj „uprljani“ imidž, i to tako što će veći deo svojih sredstava i napora usmeriti ka električnim vozilima.
MEB platforma je kičma VW-ove električne ofanzive, a softiciranija PPE pristiže 2023., predviđena za Audijeve i Porschove premijum proizvode. Ipak, to ne znači da nemački konglomerat u potpunosti odbacuje stare dobre motore s unutrašnjim sagorevanjem, što dokazuje i jedinica koja je upravo predstavljena.
Dosta toga se može izvući iz samog naziva, a on je „1.5 TSI evo2“, tako da je jasno da se radi o evoluciji 1,5-litarskog benzinca VW grupacije. Ovaj turbo četvorocilindraš je sada još efikasniji, prebacivši se na trostepeni katalizator i filter čađi u jedinstvenom emisionom kontrolnom modulu, instaliranom blizu agregata. Ovo je omogućilo VW-u da se manje oslanja na retke metale, u isto vreme obezbeđujući usklađivanje sa strožom ekološkom regulativom, koja neminovno stupa na snagu u Evropi tokom ove dekade.
Zvaničnog naziva „Aktivni menadžment cilindara“, tehnologija deaktivacije cilindara je evoluirala u ACTplus sistem. Nudi uglađeniju tranziciju s četiri na dva cilindra i obrnuto. Pored toga, operativni raspon je proširen, budući da drugi i treći cilindar nisu aktivni kada motor radi pri niskim i srednjim opterećenjima i brzinama. Iz VW-a kažu da je „prelazak jedva primetan“, obezbeđujući uglađeno funkcionisanje.
1.5 TSI evo2 će inicijalno biti u ponudi u T-Roc i T-Roc kabriolet krosoverima, za čije potrebe će isporučivati 150 ks. Naravno, naći će se i u drugim modelima, uključujući i „plug-in“ hibride, s kombinovanom izlaznom snagom od 272 konja. Sasvim su izvesne šanse da će naredna generacija VW Passata i odgovarajuća Škoda Superb dobiti ovaj PHEV pogonski sklop tokom 2023.
Auto Moto Show
Izvor: Volkswagen