Naslovna INFO INDUSTRIJA Ko se bolje kotira na tržištu, AMG, M, RS ili Quadrifoglio?

Ko se bolje kotira na tržištu, AMG, M, RS ili Quadrifoglio?

Perjanice u gamama proizvođača automobila, mada skuplje od niže pozicioniranih modela, značajan su faktor privlačenja kupaca u prodajne salone.

Kreiranje automobila koji su snažniji i uzbudljiviji privlači pažnju, a pored doprinosa boljoj prodaji, ovi automobili na viši nivo podižu imidž brenda demonstrirajući vrhunsku tehnologiju sjedinjenu s modernim dizajnom i impresivnim performansama.

Ponekad perjanice znaju da budu posebni, izdvojeni modeli, dok su druge deo neke performantne divizije, što je slučaj s nemačkom premijum trojkom koju čine Audi, BMW i Mercedes-Benz sa svojim RS, M i AMG filijalama. Ipak, Nemci nisu jedini, jer specijalna performantna odeljenja poseduju i Alfa Romeo (Quadrifoglio), Lexus (F) i Jaguar (SVR) između ostalih. U većini slučajeva, modeli koji se prodaju u okviru ovih performantnih divizija su derivati standardnih primeraka, ali opremljeni moćnijim mašinama i atraktivnijeg stajlinga.

Ko prednjači po pitanju prodaje?

Šta kažu podaci JATO Dynamicsa za izvesna evropska tržišta s akcenom na Alfu Romeo, Audi, BMW i Mercedes-Benz? Tokom 2021. je bila najpopularnija Audijeva „ergela“, a marka iz Ingolštata je po tom pitanju bila vodeća i u prvom kvartalu ove godine. Prodaja svih RS modela, bilo da se radi o malom RS3 ili velikom RSQ8, ukupno je iznosila 17.600 jedinica u 2021., odnosno 7.000 tokom prva tri meseca 2022. To je ekvivalentno 3,0, odnosno 4,7 odsto od ukupne prodaje (druge) bavarske marke.

Audi je svoju performantnu porodicu odlično pozicionirao kroz izvrsnu marketinšku kampanju, nudeći kupcima širok spektar modela. Međutim, ključni modeli poput RSQ5 nedostaju u Audijevom portfoliju.

U smislu prodaje, RS liniju prati Mercedes-AMG s oko 6.300 jedinica plasiranih u prvom četvoromesečju 2022., što je 34 odsto niže u odnosu na isti period prošle godine. Poput Audija, Mercedes nudi širok izbor AMG modela, s tim što se na ovu diviziju odnosi 4,1 odsto ukupne prodaje tokom istog perioda (u prvom kvartalu prošle godine 5,4 odsto).

Što se BMW M odeljenja tiče, tokom prva tri meseca 2022., marka iz Minhena je zabeležila prodaju od 3.600 primeraka. Obim je povećan za 18 odsto u odnosu na 2021. u najvećoj meri zahvaljujući novoj generaciji M3 i M4. Za razliku od Audija i Mercedes-Benza, u BMW-ovom slučaju se na M modele odnosi samo 2,3 odsto ukupne prodaje.

Quadrifoglio s većim procentom prodaje Alfe Romeo

Na kraju, interesantno je videti kako se Quadrifoglio kotira u okviru ponude Alfe Romeo. Na Giuliju i Stelvija s oznakom deteline s četiri lista, odnosilo se 5,8 odsto ukupne prodaje u prvom kvartalu 2022., što je rast u odnosu na 5,3 odsto iz prošle godine. Zašto Alfa Romeo beleži veći procenat kupaca performantnih modela u odnosu na nemačke konkurente? To delimično može da se objasni ograničenim brojem tradicionalnih vozila u Alfinoj gami. Međutim, takođe je jasno da su Alfini uzbudljiviji modeli veoma popularni među kupcima ove italijanske marke, privlačeći pažnju kako u medijima tako i po pitanju performansi.

Auto Moto Show

Izvor: JATO Dynamics

Prethodni tekstVolkswagen predstavio novi 1.5 TSI evo2
Sledeći tekstToyota daje do 10 godina garancije i na pneumatike!

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime