Na izložbi Rétromobile u Parizu, Škoda proslavila 90. godišnjicu pokretanja proizvodnje modela Superb.
Uz Superb, na izložbi proizvođača automobila u Porte de Versaillesu našli su se sportska Škoda 1100 OHC Coupé, prestižna Škoda Hispano-Suiza iz 1928. godine, inovativni projekat Voltavia koji kombinuje elemente iz 1969. i 2023. i koncept Škoda Vision 7S: Ova studija predstavlja veliki električni porodični SUV, predstavljen 2022. godine, koji najavljuje pravac dizajna Modern Solid za buduća Škoda vozila.
U saradnji sa Škoda uvoznikom iz Francuske, proizvođač automobila iz Mladá Boleslave sastavio je ekskluzivnu kolekciju za Rétromobile. Izložba Porte de Versailles predstavio je entuzijastima i široj javnosti osam automobila koji prikazuju prošlost, sadašnjost i budućnost brenda Škoda.
„Pri odabiru automobila koje smo predstavili ove godine u Parizu, usredsredili smo se na proslavu 90. godina proizvodnje modela Superb.“
Andrea Frydlová, direktorka Škoda muzeja
Škoda Superb: decenije ostavštine izvanrednosti
Čak i pre nego što je priča o modelu Superb započela 1934. godine, Škoda je već proizvodila prestižne automobile od 1926. do 1930. kroz licencnu proizvodnju limuzine Hispano-Suiza. Na pariškoj izložbi izložen je i model iz 1928. ove izvorno špansko-švajcarske marke, poznate u Francuskoj. Superb modeli na Škoda štandu predstavljeni su s tri šestocilindrična istorijska modela iz 1936, 1938. i 1948. u različitim konfiguracijama. Osim toga, poslednja moderna generacija modela Superb je među izloženim vozilima: s proizvodnjom koja je sada u toku, nastavlja tradiciju serije, opremljen najsasvremenijim karakteristikama i tehnologijom.
Ponovo rođeni trkački specijal i pogled u budućnost
Škoda je od samog početka usko povezana s trkama i moto sportom. Svedočeći o uspehu brenda u motosportu, Škoda 1100 OHC Coupé ima svoj debi na francuskom tlu. Samo dve zatvorene verzije ovog upečatljivog trkačkog specijala izgrađene su 1959/1960. Potpuno ispravan trkački automobil rekonstruisan je korišćenjem sačuvane konstrukcije okvira, šasije, motora i karoserije na osnovu originalne dokumentacije, primenom tradicionalnih metoda i najsavremenijih tehnologija.
Izložena koncept studija Vision 7S nudi pogled u budućnost individualne mobilnosti kakvu je zamislila Škoda Auto: Ovaj veliki porodični automobil sa sedam sedišta simbol je čisto električnog pogona i najavljuje Škodin novi snažni dizajnerski jezik, Modern Solid.
Voltavia: elektrifikovana Škoda Octavia Combi iz 1969.
Izložba Rétromobile takođe po prvi put je upoznala javnost s projektom Voltavia. Ovu jedinstvenu transformaciju modela Škoda Octavia Combi iz 1969. u potpuno električno vozilo realizovao je Automobile Propre – prva francuska web stranica posvećena električnim vozilima. U sklopu Retrofit Challenge-a koji je organizovala Škoda France, dva urednička tima dobila su zadatak da pretvore automobile Octavia iz 1960-ih u potpuno električna vozila.
„Bilo je mnogo opcija za pretvaranje ove Škoda Octavia Combi iz 1969. u električnu. Naš tim je odlučio da se usredsredi na efikasnost i sveobuhvatnost, dok je cilj bio da sačuvamo ključne karakteristike brenda, kao što su putnički i prostor za prtljag. Takođe smo osigurali da je konverzija potpuno reverzibilna.“
Pierre Desjardins,glavni urednik
Model Voltavia pokreće električni motor od 75 kW s obrtnim momentom od 220 Nm, crpeći energiju iz baterije od 27,2 kWh, koja se sastoji od baterijskih modula iz Enyaqa.
Izložba Rétromobile je otvorila svoja vrata u centru Porte de Versailles u Parizu u sredu, 31. januara i trajala je do 4. februara.
Izvor: Škoda Auto