Deveta generacija Volkswagen Passata će imati premijeru ove jeseni, ali uz pojednostavljenu ponudu, budući da će predstavnik nemačke marke iz D segmenta moći da se priušti isključivo u karavanskoj karoserijskoj formi.
U međuvremenu, ekipa iz Volfsburga nam je pružila temeljan uvid u novi model, koji će biti među prvim Volkswagenima na MQB Evo platformi, pored Tiguana za 2024. Zapravo, ova dva modela će deliti veći deo hardvera.
S dužinom od 4.917 milimetara, novi Passat Variant će biti 144 milimetra duži od prethodnika. Dobar deo tog suficita se odnosi na međuosovinsko rastojanje, koje je produženo za 50 milimetara (na 2841 mm). Novajlija je takođe širi, za 20 milimetara (na 1.852 mm), a „porastao“ je neznatno u visinu, za 7 milimetara (na 1.482 mm).
Zahvaljujući većim dimenzijama, nova generacija nudi dodatnih 50 milimetara prostora u visini nogu. S naslonima zadnjih sedišta na svom mestu, zapremina prtljažnika iznosi 690 litara, što je za 40 litara više u odnosu na odlazeću generaciju. Kada se nasloni zadnje klupe spuste, dobija se 140 litara više (ukupno 1.920 l).
Informacije koje su vezane za Tiguan (2024.), generalno se odnose i na novi Passat. Oba modela dobijaju digitalni klaster instrumentacije dijagonale 10,25 inča, kao i ekran info-zabavnog sistema od 12,9 inča. Uz dodatno zavlačenje ruke u džep, potonji može biti unapređen u jedinicu od 15 inča, naravno osetljivu na dodir. Kada govorimo o dodatnoj opremi, tu je „head-up“ displej koji važne informacije projektuje na vetrobransko staklo.
Sličnosti se nastavljaju i ispod haube, gde VW namerava da instalira lepezu benzinskih, blago hibridnih, dizel i plug-in hibridnih pogonskih sklopova. PHEV će raspolagati izlaznom snagom od 204 (150 kW) do 272 ks (200 ks), uz čisto električnu autonomiju od 120 kilometara. Nemačka marka ne zalazi u detalje u vezi s baterijom, ali navodi da podržava brzo DC punjenje.
Poput novog Tiguana, VW namerava da novi Passat Variant opremi s DCC Pro sistemom, koji predstavlja evoluciju tehnologije adaptivne šasije nemačke marke. Mereno u delićima sekunde, automobil izračunava najoptimalniju moguću amortizaciju i podešava je za svaki točak, zahvaljujući bržim amortizerima s dva ventila. Na ovaj način se redukuju vibracije, a samim tim poboljšava komfor pri vožnji na neravnim putevima.
Passat za 2024. će posedovati opciona matrična LED prednja svetla s dugim snopom dovoljno moćnim da osvetli put do čak 500 metara. U slučaju Tiguana, u igri je sofisticiranija HD matrična tehnologija koju deli s prestižnijim Touaregom. Što se zadnjeg dela tiče, popularni karavan će pratiti aktuelne dizajnerske trendove, koji nalažu LED svetlosnu traku koja povezuje zadnje signalne grupe.
Narednoj generaciji Passata će se pridružiti mehanički „blizanac“ u vidu Škode Superb. Za razliku od Volkswagenovog modela koji će u ponudi biti isključivo s produženim krovom, češki ekvivalent će nastaviti da bude u ponudi u limuzinskoj (tenički liftbek) i karavanskoj karoserijskoj varijanti. Sva tri MQB Evo modela će se sklapati u fabrici u Bratislavi.