Jedna smena u proizvodnji električnih automobila u Emdenu je ukinuta, dok je period godišnjih odmora produžen.
Deo Volkswagenove fabrike u Emdenu na severozapadu Nemačke, ostaće zatvoren za rad šest sedmica, sudeći po novom izveštaju. Radnicima koji rade na liniji na kojoj se proizvode električna vozila biće produžen jednomesečni letnji odmor, dok će jedna smena biti ukinuta na dve nedelje.
Vesti je obelodanio Manfred Vulf, šef radničkog saveta dotične fabrike, a prenosi je Nordwest Zeitung.
U pogođene modele se ubrajaju ID.4 električni krosover i buduća ID.7 limuzina. Proizvodnja modela s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, uključujući Passat, ostaće nepromenjena.
Vulf je takođe najavio smanjenje broja radnika u fabrici. Tri stotine od 1500 privremeno zaposlenih neće dobiti produžetak ugovora u avgustu 2023. Smanjenje radne snage i produženi godišnji odmori dovode do jednog zaključka, a on je da se radi o prodajnoj krizi.
Potražnja za elektromobilima je pala za 30 odsto u odnosu na prvobitne proizvodne brojke. Pored toga, potencijalni kupci pokazuju znake nesigurnosti, rekao je Vulf za Nordwest Zeitung. Proizvodnja ID.7, čiji je početak prvobitno zakazan za jul 2023., odložena je za kasniji period u toku ove godine.
Olaf Liz, ministar ekonomije Donje Saksonije, izjavio je za nemačku publikaciju da su Volkswagenove odluke vezane za fabriku u Emdenu „razumljive“. Da bi se suprotstavio padu prodaje, pozvao je na smanjenje PDV-a uz uvođenje dodatnih olakšica.
Prodaja VW grupacije je porasla u Evropi za 68 odsto u prvom kvartalu ove godine u odnosu na 2022., dok je u SAD skočila za čak 98 odsto. Međutim, plasman u Kini je zabrinjavajući jer je pao za zabrinjavajućih 25 odsto, a ova zemlja je najveće tržište nemačkog koncerna, kao i najveće tržište „priključnih“ vozila na svetu po pitanju obima.
Volkswagen je prošle godine najavio da planira da uloži milijardu evra u konvertovanje i restruktuiranje fabrike u Emdenu u cilju prozvodnje električnih vozila baziranih na MEB platformi. U ovom pogonu je zaposleno 8.000 radnika.
Nemačka marka proizvodi električna vozila na više svetskih lokacija, od kojih su četiri u matičnoj zemlji: Emden, Hanover, Drezden i Cvikau. Međunarodne fabrike električnih automobila, gde se prevashodno proizvodi popularni ID.4, locirane su u kineskim gradovima Anting i Fošan, odnosno u Čatanugi (Tenesi) u SAD.