Švedski proizvođač automobila, Volvo Cars, saopštio je da je potpisao ugovor s Teslom, po kojem će vlasnici Volvoovih električnih vozila moći svoje ljubimce da pune na 12.000 stanica u Severnoj Americi, počev od sledeće godine.
Po dotičnom ugovoru, Volvoovi elektromobili će se opremati priključcima dizajniranim od strane Tesle, koji nose naziv „North American Charging Standard“, i to od 2025.
Ovo partnerstvo s Teslom čini se da je identično onom koju je kompanija Ilona Maska ostvarila poslednjih nedelja s Ford Motorom, General Motorsom i Rivianom. Dok drugi rivali, uključujući Hyundai i Stellantis kažu da razmatraju slične poteze, Volvo je prvi evropski proizvođač koji je formalno prihvatio NACS standard za svoje elektromobile koje prodaje preko „velike bare“.
„Želimo da učinimo život s električnim automobilom što je moguće lakšim“, rekao je šef Volvoa, Džim Rouen. „Jedan od glavnih faktora privlačenja većeg broja vozača ka električnim automobilima, što je ključni korak u ostvarivanju održivog transporta, je lak i pogodan pristup infrastrukturi.“
Volvo kaže da će njegovi elektromobili moći da koriste Tesline „Superchargere“ s adapterom već u prvoj polovini 2024. Švedski proizvođač će dodati lokacije Teslinih punionica pratećoj mobilnoj aplikaciji.
Većina električnih automobila u SAD koji ne koriste Tesline punjače oslanjaju se na javni „Combined Charging System“ standard. Dok Teslina vozila mogu koristiti CCS punjače uz pomoć odgovarajućeg adaptera, s druge strane jedina su koja se mogu puniti na punjačima svoje kompanije.
Teslin NACS sistem punjenja je bio vlasnički do kasno u drugoj polovini prošle godine, kada je kompanija objavila tehničke detalje svog sistema i saopštila da svako može da usvoji dotični standard.
Nedostaci CCS-a predstavljaju rastuću zabrinutost za detroitske proizvođače, jer svi ulažu milijarde u novi talas električnih automobila koji će na scenu stupiti u narednih nekoliko godina. Nekoliko istraživanja je pokazalo da je CCS mreža punjenja mnogo nepouzdanija od Tesline. Pored toga, CCS priključak za brzo punjenje je veći i teži od Teslinog NACS priključka, što zna da predstavlja problem za starije ili hendikepirane vozače kada je o baratanju reč.
Nekoliko kompanija koje se bave infrastrukturom punjenja, kao što su mreže EVgo i ChargePoint, kao i proizvođači punjača za električne automobile uključujući ABB i Blink Charging, rekli su da su započeli dodavanje NACS priključaka na svoje punjače ili planiraju da to urade u narednim mesecima.