Naslovna ECO2 Tesla manipuliše procenjenom autonomijom?

Tesla manipuliše procenjenom autonomijom?

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club

Podaci iz više hiljada Teslinih modela jasno pokazuju kakav efekat variranje atmosferskih temperatura može imati na voznu autonomiju.

O tome smo već pisali, a i nije više nikakva tajna da postoji izvestan jaz između dometa koji preporučuje proizvođač, nominalnih vrednosti po WLTP ili EPA ciklusima, i onoga što je ostvarivo u realnim uslovima vožnje. Novo istraživanje, bazirano na analizi podataka iz hiljada Teslinih automobila, u potpunosti to dokazuje.

Recurrent Auto, kompanija koja se bavi prodajom vozila i istraživanjem automobilskog tržišta, prikupila je podatke iz preko 12.000 Teslinih modela i 360.000 ciklusa punjenja, uz informacije dobijene od izvesnog broja vozača. Ono što su u Recurrentu utvrdili je da brojka koja može da se vidi na klasteru instrumentacije (pre dodavanja destinacije) u jednačinu ne uzima uticaj atmosferske temperature i obrazaca vožnje. Pri temperaturama ispod nule, Tesla Model Y je u proseku mogao da ostvari 45 odsto autonomije preporučene od strane EPA-e. Pri prijatnijim temperaturama, između 10 i 30 stepeni Celzijusa, domet se popravljao, zadržavajući preko 60 odsto EPA-ine procene. Ovi podaci su bazirani na „iskustvu“ 3.332 vozila.

Podaci dobijeni iz Modela S generisali su slične rezultate. Pri nižim temperaturama, električna limuzina je gubila gotovo polovinu dometa, ali je pri umerenijim zadržavala 60 odsto.

U odvojenom testu, suosnivač Recurrenta i generalni direktor ove kompanije, otkrio je da maksimalni domet njegovog Modela Y u toplijim mesecima, koji po EPA-i iznosi 525 kilometara, zapravo se svodi na 405 kilometara (između juna i septembra) u Mineapolisu. Tokom decembra i januara, maksimalni domet je iznosio 302, odnosno 315 kilometara.

Prosečna diskrepanca između onoga što se može očitati na instrument tabli i realnog dometa pokazala se manjom u slučaju Chevrolet Bolta EV, ali prilično velika kada je u pitanju Ford Mustang Mach-E.

„Vlasnici električnih automobila znaju da autonomija opada kada je napolju hladno ili vrelo, ali oni to ne mogu da vide na instrumentima. Realnost je da se zakoni fizike odnose i na Teslu, Tesla se ne razlikuje mnogo od drugih proizvođača automobila.“, kaže Kejs.

Naravno, rezultati su bolji kod elektromobila opremljenih toplotnim pumpama i naprednim sistemima toplotnog menadžmenta. Kod svih novih Teslinih automobila je toplotna pumpa deo standardne opreme, a reč je o sistemu koji reciklira toplotu koju generišu baterije i motori i koristi je za grejanje kabine, optimizovanje brzine punjenja i poboljšanje autonomije.

Recurrent kaže da EPA testira elektromobile laboratorijski pri kontrolisanim temperaturnim uslovima, gde vozila ne prelaze 100 km/h. Ovaj testni ciklus takođe dozvoljava „prilagođavanja koja određuje proizvođač“, što može za posledicu imati netačne rezultate. Pored toga, instrumentacija u Tesli u obzir uzima temperaturu i uslove vožnje samo u slučaju kada se postavi destinacija u navigaciji.

Procenjivanja autonomije se razlikuju od regiona do regiona, ali se američki EPA testni ciklus smatra tačnijim od evropskog WLTP-a, što se pokazalo i u praksi, jer su  procene potonjeg ciklusa generalno 22 odsto više u odnosu na EPA-ine. Kineski NEDC je najoptimističniji, budući da su njegove procene čak 35 odsto više u odnosu na EPA-ine.

Da podsetimo, još nekoliko faktora diktira domet, ne samo temperatura i vozni obrasci: jačina vetra, promene u nadmorskoj visini, teren, stanje pneumatika, starost baterije i degradacija, kao i obrasci punjenja. Sve to može da utiče na maksimalnu kilometražu koju jedan elektromobil može da pređe s napunjenom baterijom.

Izvor: EcoDrive

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime