C63 će zadržati četvorocilindraš, dok će E63 verovatno dobiti redni šestocilindarski motor.
Početkom meseca, Car and Driver je citirao dva nezavisna izvora upoznata s AMG-ovim planovima u vezi s povratkom V8 u C63 i E63 modele.
Nekoliko dana kasnije, nemački Auto Motor und Sport je razgovarao s inženjerom AMG-a, koji je odbacio prvobitne navode, opisujući ih kao „čistu besmislicu“. Dakle, da li se osmocilindraš vraća ili ne?
Nažalost, V8 je završio karijeru u C63 i E63. The Drive je obavio razgovor sa šefom divizije iz Afalterbaha, koji je potvrdio da neće biti povratka 4,0-litarske jedinice.
U intervjuu datom tokom Nedelje automobile u Montereju, Mihael Šibe nije oklevao u „definitivnom odbacivanju“ glasina u vezi s V8 pogonom u C63 i E63. Šef AMG-a je dodao da je odluka da se pogonski sklop smanji u smislu radne zapremine i elektrifikuje ispravna, budući da i konkurenti takođe izlaze na tržište sa sportskim hibridima koji poseduje manje motore s unutrašnjim sagorevanjem.
Sledstveno tome, C63 će zadržati „plug-in“ hibridni sklop baziran na 2,0-litarskom četvorocilindarskom motoru, dok se očekuje da će E63 koristiti usluge 3,0-litarskog rednog šestocilindraša, takođe u PHEV kombinaciji. „Final Edition“ na naslovnoj fotografiji, model iz prethodne generacije performantnih sedana, označio je ujedno i kraj za osmocilindarske motore.
Glavni Mercedesov rival, BMW, neguje drugačiji pristup, budući da M3 i dalje ispod haube poseduje redni „šestak“, i verovatno će ga zadržati dok na scenu ne stupi model naredne generacije u drugoj polovini ove dekade. U međuvremenu, potvrđeno je da će novi M5 koji pristiže 2024., i dalje posedovati V8 agregat, ali u okviru „plug-in“ hibridnog pogonskog sklopa.
Audi Sport je saopštio da nikada neće lansirati RS modele s četvorocilindarskim motorima, što znači da će naredni RS4 zadržati V6, budući da teško da će usvojiti redni „petak“. Veći „brat“, RS6, i dalje će uživati u moćnom V8 (za sada), s tim što superkaravan iz Ingolštata pristiže 2024. s još više snage.
Nažalost, ističe vreme motora SUS velike radne zapremine. To se posebno odnosi na EU, gde stroža ekološka regulativa prisiljava proizvođače automobila da smanjuju i elektrifikuju pogonske sklopove. S Euro 7 standardima koji na snagu stupaju 2025., dani su odbrojani za velike benzince. Još jedan ekser u kovčeg motora SUS je papreno oporezivanje u nekim zemljama, ne samo u Evropi.