Nio razmatra korišćenje litijum-gvožđe-fosfatnih baterija za buduće modele, u pokušaju da smanji troškove, prema kineskom regulatornom podnesku.
Iako kompanija nije najavila bilo kakve planove o tome koja će vozila biti nosioci i kada će baterije biti dostupne, ovaj potez ima smisla za nekog proizvođača automobila velikog obima i niske marže.
Nio je čudan igrač na tržištu električnih vozila. Ova kineska marka je svesrdno prihvatila koncept zamenjivih baterija, kao temelj za liniju svojih proizvoda od samog početka, i nastavio je tim putem do danas. Kao takva, kompanija nudi samo dve varijante baterijskih paketa, od 75 kWh odnosno 100 kWh. Trenutno, kompanija koristi NMC (nikl-mangan-kobaltnu) hemiju za većinu svojih automobila, ali takođe ima hibridnu LFP jedinicu, da bi se nadoknadile lošije performanse LFP-a u hladnim vremenskim uslovima.
Nove LFP baterije bi verovatno posedovale 100%-nu LFP hemiju, što dodatno smanjuje troškove u poređenju s najjeftinijim hemijskim ćelijama. LFP hemija ima neke prednosti (stabilnija, smanjena degradacija tokom ciklusa pražnjenja/punjenja), ali njena niža energetska gustina znači da obezbeđuje manji domet po zapremini ćelija u električnim automobilima. Čak i neznatno smanjeni troškovi, s druge strane, mogu brzo da se zbroje: baterije čine 20-40% ukupne količine materijala električnog automobila, a ta brojka ima tendenciju da se povećava u jeftinijim elektromobilima koji se proizvode u većem obimu. Niove LFP baterije, prema dostupnim podacima, proizvodiće CATL.
Nio agresivno proširuje partnerstva za svoju tehnologiju zamene baterija, s imenima kao što su Changan, Volvo i Polestar. Čini se da se Nio više fokusira na proizvodnju vozila i nastoji da se izvuče iz drugih oblasti, a nedavni izveštaji sugerišu da bi kompanija mogla da odvoji svoje baterijske poslovanje.
Uglavnom se očekuje da će Nio predstaviti svoju vodeću limuzinu na događaju u Kini kasnije ovog meseca. Ta vest bi se dobro uklopila sa svim ostalim što smo čuli o kompaniji u poslednje vreme. Luksuzni automobili imaju tendenciju da donose veće marže od transporta na masovnom tržištu, i dok Nio za sada zaobilazi pitanja u vezi s lansiranjem u Severnoj Americi, potražnja za električnim vozilima u svim segmentima u Kini ostaje prilično visoka, posebno među domaćim proizvođačima, koji mogu prilično lako da nadmaše vozila inostrane proizvodnje.
Smanjenje krajnjih troškova s Niovim prelaskom na LFP hemiju, moglo bi biti od velikog značaja, sudeći po sličnoj rokadi koju je napravio XPeng. Kupci u Kini bi mogli da vide pad cena u vrednosti više hiljada dolara. Nije poznato da li će Nio prodavati vozila s LFP hemijom baterija van Kine.