Mini i Rolls-Royce će napustiti motore s unutrašnjim sagorevanjem do kraja dekade, ali BMW još uvek nije spreman da uradi isto.
Bavarci još uvek nisu postavili precizniji datum kada je reč o isključivanju tradicionalnih pogonskih sklopova iz ponude, jer veruju da „stara“ tehnologija još uvek može da odigra značajnu ulogu.
Budući da su električni automobili i dalje značajno skuplji i teži za eksploataciju u zemljama bez razvijene infrastrukture, benzinski agregati ostaju valdina solucija za mnoga tržišta.
Nemačka premijum marka ne samo što će ih zadržati u ponudi, već namerava da ih dodatno unapredi. Budućnost možda jeste čisto električna, ali u BMW-u smatraju da ne treba previše žuriti. U intervjuu datom za Wards Auto, šef odeljenja za istraživanje i razvoj BMW-a, Frank Veber, upitan je da li ima istine u glasinama vezanim za ukidanje motora s unutrašnjim sagorevanjem, rekao je sledeće: „To je potpuna besmislica. Na prvom mestu, to nije tačno. Drugo, sugerisanje da ništa više ne može da se uradi na ovom polju takođe nije tačno. BMW ima živopisnu istoriju razvoja i proizvodnje visokoturažnih motora s unutrašnjim sagorevanjem.“
On smatra da kompanija može da nastavi da raste, ne samo kroz lansiranje električnih automobila na Neue Klasse platformi, već i plasiranjem naprednih tradicionalnih pogonskih sklopova. Ton članka sugeriše da je BMW na dugoročnom planu posvećen motorima SUS, bez obzira što se većina njegovih najava veže za električna vozila.
U brojnim izveštajima izvora bliskih Minhenu, tvrdi se da će današnji modeli s motorima s unutrašnjim sagorevanjem ući u novu generaciju. Serija 3, X5 i X6 su neki od važnijih primera, što može da znači da će BMW nastaviti da prodaje vozila s motorima SUS i u 2030-im. Međutim, neće svi modeli „preživeti“. Z4 će biti penzionisan 2026., dok bi serija 8 mogla da nastavi da bude prisutna kao električni Gran Coupe.
Pored toga, dani M Performance dizel modela čini se da su odbrojani, dok V8 benzinci postepeno napuštaju evropsko tržište zbog strože ekološke regulative. Podsetimo da je V12 ukinut prošle godine i sigurno je da neće biti njegovog povratka.
Izvor: BMWBlog