BMW Neue Klasse elektromobili predstavljaju kapitalan projekat vredan više milijardi evra, s ciljem da se zatvori tehnološki jaz u odnosu na Teslu.
Nemačka kompanija ulaže 650 miliona evra u konverziju glavne fabrike u Minhenu, koja će od kraja 2027. isporučivati isključivo električna vozila, što predstavlja značajan iskorak u tekućoj tranziciji.
Bavarci su saopštili da podižu četiri objekta, uključujući novu liniju za sklapanje vozila i karoserističku radionicu, s tim što će proizvodnja tradicionalnih pogonskih sklopova biti preseljena u Veliku Britaniju i Austriju, s 1.200 zaposlenih koji će biti prekvalifikovani ili premešteni na druge lokacije.
Za razliku od drugih proizvođača automobila, BMW nije postavio sopstveni cilj za okončanje proizvodnje automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, ali se suočava s propisima Evropske unije, koji efektivno zabranjuju prodaju novih automobila na benzin i dizel na Starom kontinentu od 2035.
Na čisto električna vozila odnosilo se 15 odsto BMW-ove prodaje 2023., a očekuje se da će taj odnos porasti na trećinu do 2026.
BMW-ov Vision Neue Klasse koncept, predstavljen na IAA u Minhenu prošlog septembra, vesnik je nove generacije elektromobila bavarske marke, koja će biti lansirana s limuzinom veličine serije 3 i SUV-om u gabaritima X3.
Nemačka kompanija će započeti proizvodnju prvih Neue Klasse primeraka 2025., i to u novoj fabrici u Debrecinu, nakon čega će uslediti proizvodnja u minhenskoj fabrici, koja će startovati 2026., paralelno s konvencionalnim automobilima do 2027., od kada će se proizvoditi isključivo čisto električni automobili.
Remont minhenskog kompleksa uključuje četiri zgrade, uz novu montažnu traku i biće završen do kraja 2027., saopštio je BMW juče. U fabrici u kojoj bavarska marka proizvodi automobile od 1922., trenutno se sklapaju modeli s motorima SUS, „plug-in“ hibiridi i elektromobili kao što je i4.
BMW kaže da će njegovi Neue Klasse modeli postaviti „standarde u pogledu dometa, brzine punjenja i cene“. Njihov razvoj predstavlja napor BMW-a vredan više milijardi evra, s ciljem da se zatvori tehnološki jaz u odnosu na konkurente kao što su Tesla i drugi proizvođači električnih vozila. Neue Klasse modeli će se proizvoditi i u BMW-ovoj fabrici u Šenjangu u Kini, počev od 2026. godine, kao i u fabrici u San Luis Potosiju u Meksiku od 2027.
Proizvođači automobila, od Mercedes-Benza do Volkswagena, upozoravali su proteklih meseci da se prodaja električnih automobila ne razvija onoliko brzo koliko se očekivalo, s ekonomskim pritiscima koji opterećuju potrošače, i to u vreme kada su uska grla u snabdevanju počela da popuštaju.