Volkswagenov pristupačni, mali električni SUV, čini se da je spreman da usvoji osnovnu formu pandana s motorom s unutrašnjim sagorevanjem, T-Crossa.
VW je objavio „tizer“ električnog modela koji je nazvao ID.2all SUV. Serijska verzija će praktično biti sestrinski model malog ID.2 hečbeka.
Oba modela će biti pozicionirana ispod ID.3, trenutno najmanjeg čisto električnog Volkswagenovog modela. ID.2 hečbek bi trebalo da se pojavi u prodaji 2025., dok će SUV verzija pristići ubrzo nakon toga.
VW-ov ID.2all „tizer“ prikazuje kutijastu siluetu. Vidljivi detalji uključuju tri trake nalik otvoru na zadnjem stubu. „ID.2all SUV predstavlja još jedan važan korak ka približavanju pristupačne električne mobilnosti širokim masama“, navodi VW u saopštenju.
ID.2 modeli će biti zasnovani na unapređenoj MEB platformi VW grupacije, namenjenoj električnim vozilima s pogonom na prednje točkove. Škoda i Cupra će takođe lansirati male električne modele zasnovane na istoj arhitekturi.
Dok će Cuprina verzija, nazvana Raval, biti u sportski orijentisana, VW ID.2all SUV će biti blisko povezan sa Škodinom modelom, koji će biti dugačak 4.100 milimetara i koštati oko 25.000 evra. Škodina verzija će biti lansirana 2025., iste godine kada i VW ID.2all hečbek.
Škodin i VW-ov mali SUV će se proizvoditi u fabrici koncerna u Pamploni (Španija), rekao je generalni direktor VW marke, Tomas Šefer, prilikom otkrivanja koncepta ID.all u martu. U ovoj fabrici se proizvodi VW T-Cross, Polo i Taigo. ID.2 hečbek će se proizvoditi zajedno s Cuprom Raval u fabrici VW grupacije u Martorelu, takođe u Španiji.
Cilj VW grupacije s ova četiri modela je da podeli što je moguće više delova kako bi se stvorila ekonomija obima, a da se svakom automobilu pruži dovoljno individualnog karaktera da može da prodaje verzije s višim cenama, kao što je recimo GTI varijanta ID.2.
Sva četiri elektromobila će na kraju biti isporučena s baterijama iz nove VW-ove fabrike u Valensiji.
ID.2all SUV će verovatno deliti enterijer s ID.2 hečbekom. ID.2all koncept poseduje ekran osetljiv na dodir od 12,9 inča i digitalni klaster instrumentacije. Oba se mogu konfigurisati tako da prikazuju VW-ove verzije analognih instrumenata iz prošlosti.
Koncept ID.2all takođe uključuje head-up displej i VW-ov takozvani Travel Assist s funkcijama poluautonomne vožnje.
SUV će verovatno preuzeti i veliki prtljažnik ID.2 hečbeka od 490 litara, od čega je veći deo sakriven ispod lažnog poda, što je moguće zahvaljujući konfiguraciji u vidu pogona na prednje točkove. Zadnje sedište se takođe podiže kako bi se otkrilo još jedno mesto za odlaganje stvari.
VW je saopštio da će ID.2 posedovati elektromotor od 233 ks i dovoljno veliku bateriju da mu obezbedi maksimalan domet od 450 kilometara. Doduše, koliki je kapacitet baterije, nije obelodanjeno. Serijski ID.2all SUV će verovatno imati kraći domet zbog povišene karoserije koja raspolaže lošijom aerodinamikom.