Dobit iz poslovanja je opala za 74 odsto, na 466 miliona evra u prvom kvartalu.
Audi je saopštio da je strmoglav pad profita i prihoda u prvom tromesečju posledica problema u logistici i snabdevanju, što je uticalo na isporuke automobila s V6 i V8 motorima.
Dobit iz poslovanja premijum marke Volkswagen grupacije pala je za 74 odsto na 466 miliona evra, s 1,82 milijarde evra u istom tromesečju prošle godine.
Prihodi su pali za 19 odsto, na 13,72 milijarde evra (prošle godine 16,88 milijardi evra), saopštio je Audi u petak.
Finansijski direktor Audija, Jirgen Ritersberger, rekao je da su uska grla u snabdevanju, posebno kada je reč o V6 i V8 motorima, imala negativan uticaj na kvartalne rezultate.
Audi je morao da obustavi prodaju modela s dotičnim motorima, jer ključna komponenta nije bila dostupna kod snabdevača. I drugi proizvođači automobila su prijavili slabiju zaradu ili prihode u prvom tromesečju, uključujući Stellantis, Mercedes-Benz i Volkswagen grupaciju.
U razgovoru s investitorima o zaradi, Ritersberger je odbio da precizira o kojem delu motora se radi, rekavši da je u pitanju „kompleksna komponenta koja je važna za efikasnost motora“.
Manager Magazin je u januaru izvestio da je sporna komponenta remen koji se koristi u starter-generatorima u hibridnim automobilima. Isporučuje ga podružnica Continental Vitesco. Audi ovu komponentu u svojim prestižnim sklopovima koristi od 2018.
Proizvođač iz Ingolštata i Vitesco su u sporu oko dotičnog dela od leta 2023., preneo je Manager Magazin.
U izjavi za Automobilwoche, Vitesco je saopštio: „U bliskom smo kontaktu s Audijem po tom pitanju. Ne želimo da dajemo bilo kakve dalje izjave.“
Iz Ingolštata su takođe izvestili da se modeli s V6 i V8 motorima ne mogu privremeno ponuditi zbog ograničene dostupnosti komponente koja se ne može zameniti u kratkom roku.
„To je veoma složena, specifična komponenta, koja značajno doprinosi efikasnosti naših V6 i V8 motora. Na dobrom smo putu da rešimo ograničenja“, rekao je portparol Audija za Automobilwoche.
Glavni operativni direktor Volkswagen grupacije, Arno Antlic, rekao je investitorima da je Audi u procesu dodavanja drugog snabdevača za ovu komponentu.
Prema izvorima Automobilwochea, Audijevi modeli s V6 i V8 motorima ponovo su dostupni u Nemačkoj od sredine marta.