Naslovna AKTUELNO Kako da evropski proizvođači ostanu u aktuelnoj EV trci?

Kako da evropski proizvođači ostanu u aktuelnoj EV trci?

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club

Trenutno usporavanje tranzicije ka potpunoj elektrifikaciji, s ciljem da se priključak uhvati kada marže budu bolje, pogrešan je pristup, kako za planetu, tako i opstanak samih kompanija.

Renault je svojevremeno predstavio kultnu „peticu“ na Salonu automobila u Ženevi 1972. Sve je rezultiralo prodajom miliona primeraka, inspirisavši usput mnoge u industriji. Budući da se ovogodišnja manifestacija u Ženevi priprema da ponovo otvori svoja vrata u ponedeljak, naići će na posve drugačiji automobilski svet.

Prošla godina je bila najtoplija godina u istoriji. S obzirom da veliki deo emisije ugljenika dolazi iz drumskog transporta, evropske vlade motivišu ubrzanje prodaje električnih automobila. Međutim, dok će Renault prikazati potpuno novu, električnu verziju „petice“ u Ženevi, ostaju pitanja da li će proizvođači automobila koji se još uvek drže stare tehnologije, moći da pronađu svoj novi identitet u eri koja dolazi.

Prodaja baterijski pogonjenih automobila porasla je za skoro trećinu širom Evrope prošle godine. Ovo je sasvim pristojan rast s obzirom na visoke kamatne stope, prekid isporuke i postepeno ukidanje nekih subvencija za električna vozila. Međutim, tempo rasta je usporen a smanjenje emisije CO2 nije ni blizu onoga što zahtevaju klimatski ciljevi Evropske unije.

Proizvođači automobila mogu i moraju više da se potrude. Umesto toga, neki dovode u pitanje vladine mandate i umanjuju planove, na tihu radost nekih investitora.

Takva kratkovidost nas neće koštati samo u klimatskom smislu, već i kada je opstanak evropske automobilske industrije u pitanju, odnosno automobilske branše uopšte.

Prodaja električnih vozila usporava iz razloga što je njihova ponuda daleko od onoga što bi prosečan evropski kupac automobila želeo. Na ukupnom automobilskom tržištu, više od četiri petine vozača koristi male i kompaktne automobile za masovno tržište. Međutim, gotovo polovina električnih modela koji su danas u ponudi su veliki, premijum automobili.

Potražnja za malim, pristupačnim elektromobilima ipak postoji. Pokretanje francuskog programa povoljnog lizinga ranije ove godine, po kojem su mali električni automobili od 25.000 evra dostupni za 100 evra mesečno, četvorostruko je prevazišlo očekivanja. Međutim, mada su Renault, Stellantis i Volkswagen najavili pristupačne modele, očekuje se da će ove godine biti proizvedeno samo 42.000 jedinica.

Umesto toga, potreba za pristupačnim električnim vozilima se rešava s drugih mesta. Oko 370.000 od otprilike 2 miliona električnih automobila prodatih širom Evrope prošle godine, uvezeno je iz Kine. Prethodne bestselere kao što su Tesla Model 3 i Dacia Spring, ubrzanim tempom zamenjuju kineski modeli kao što su BYD Atto 3 i MG 4.

Kako će evropska automobilska industrija reagovati, odrediće njenu budućnost. Neki u industriji smatraju da mogu da uspore s električnim programima već sada, a priključak da krenu da hvataju kasnije, kada marže vezane za električne automobile budu bolje. Ford i VW smanjuju svoje planove proizvodnje električnih vozila, a Stellantis se ograđuje od scenarija „populističke pobede“ u EU i SAD. Ovo neće nimalo doprineti poboljšanju rezultata kompanija ili očuvanju njihovih tržišnih udela. Na tom putu će biti uspona i padova, ali prosta i neumoljiva činjenica je da svet jednostavno ide ka elektrifikaciji.

Umesto toga, proizvođači automobila bi trebalo da nauče da igraju igru na duge staze. To podrazumeva brže širenje proizvodnje električnih vozila i ulaganje u tehnologiju baterija sledeće generacije. Doduše, to može značiti niži profit u početku, tako da takav potez neće zadovoljiti akcionare. Međutim, to je jedini put da ostanu konkurentni na duge staze.

Evropski kreatori politike takođe treba da uskoče u pomoć. Podsticaji za električne automobile koji favorizuju čistu, lokalnu proizvodnju, predstavljaju dobar početak. Evropska komisija je takođe u pravu kada obraća pažnju na tarife za električna vozila, ali pogrešno je za pretpostaviti da će to sprečiti kineske brendove da dođu u Evropu. Oni će jednostavno izgraditi fabrike „u lokalu“. Jedina stvar koja može zaustaviti ovaj trend je povećanje ponude lokalnih, pristupačnih, čisto električnih vozila.

To znači da bi trebalo uložiti mnogo više kapitala u skaliranje kompaktnih električnih automobila za masovno tržište. Pad cena sirovina i poboljšanja na planu tehnologije baterija to omogućavaju. Prošlogodišnja analiza Transport & Environmenta, da se mali električni automobil od 25.000 evra može proizvesti u Evropi 2025. s razumnom maržom, već je na konzervativnoj strani spektra.

Borba za osvajanje evropskog kupca u okviru masovnog tržišta uskoro započinje, i to ozbiljno. Naučiti da igrate igru na duge staze i ponovo osmislite svoje legendarne male automobile predviđene za novo energetsko doba, način je na koji tradicionalni proizvođači mogu ostati u trci.

Priredio: Pavle Barta

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime