Kontroverzan? Ma kakvi, samo vam se čini.
Radi se o prvom samostalnom proizvodu M divizije još od M1 ikone s kraja sedamdesetih, a ono što je prilično sigurno je da će istinski ljubitelji BMW-a biti razočarani. Ne toliko i potencijalni kupci u Kini… Na prvom mestu, reč je o SUV krosoveru, a na drugom, o ne baš sjajnom dizajnu iz ugla evropskih, pa čak i američkih vozača.
Ono što znamo je da je bavarski „teškaš“ evoluirao iz Concepta XM predstavljenog pre nekih šest meseci, i za njim će se glave definitivno okretati. E, sada, koji će biti razlozi okretanja glava, to je već upitno.
Navikli smo da nas Kolesa.ru časti vernim digitalnim prikazima novih modela koji još uvek nisu zvanično predstavljeni. Međutim, u ovom slučaju, renderi su bazirani na pravoj stvari, budući da su prošle nedelje „procurele“ fotografije serijskog modela.
Ono što možemo da vidimo su specifičan, razdvojen svetlosni potpis, koji takođe nije naišao na „topao“ prijem po pitanju izgleda, pored naravno sada već čuvenih „dabrovih zuba“. „Nozdrve“ koje čine prednju masku hladnjaka zauzimaju dobar deo anfasa, šireći se uvis i „podižući“ haubu motora. Jedna stvar koju su „piksel majstori“ promenili je dizajn prednjeg odbojnika, koji izgleda agresivnije u centralnom delu i manje kontroverzno sa strane.
Ipak, generalno je zadržan prvobitni stajling, kako odbojnika tako i difuzora. Završeci izduvnih cevi postavljeni jedni iznad drugih su i dalje tu, kao i vertikalne „mačje oči“ ispod LED signalnih grupa, koje će verovatno biti prilično „istanjene“, razdvojene u sredini od strane BMW ili XM logoa.
Inspirisani solucijom na konceptnom modelu, naplaci predstavljaju još jednu novinu, u velikoj meri podsećajući na Rolls-Royce. Sjajno crne obloge preko lukova točkova i bočnih pragova, čine dobar kontrast sa zelenom karoserijom.
BMW XM bi trebalo da bude lansiran zajedno s novom verzijom V8 motora, koja će u njegovom slučaju imati električnu asistenciju. Snaga bi trebalo da iznosi oko 650 konja uz 800 Nm maksimalnog obrtnog momenta, a ukoliko najnovije glasine „piju vodu“, mogli bismo očekivati „naoštreniju“ verziju s gotovo 100 ks više i 1.000 Nm.
BMW-ov snagator neće biti samo moćan i brz, već i štedljiv i nežan po životnu sredinu, naravno zahvaljujući „plug-in“ hibridnom pogonu, jer će čak 80 kilometara moći (po WLTP-u) da pređe u čisto električnom režimu.
Nešto više od tri sekunde do 100 km/h je neverovatan rezultat za ovako velik i glomazan automobil, ukoliko je verovati glasinama, posebno jer se radi o modelu koji i dalje poseduje motor s unutrašnjim sagorevanjem.
Po svemu sudeći, BMW će skinuti veo s XM-a u mesecima ispred nas. Ne bismo bili iznenađeni da debituje u okviru proslave 50. godišnjice M divizije, posebno iz razloga što se radi o jedinstvenom, samostalnom modelu. Prvi primerci će početi da silaze s proizvodne linije u decembru, a kada se pojavi u prodajnim salonima, verovtno bi trebalo očekivati početnu cenu od nekih 150.000 evra.
Izvor: Kolesa.ru