Modeli Land Cruiser i Hilux moći će kao pogonsko gorivo da koriste i HVO100 dizel, tip goriva nefosilnog porekla, napravljeno 100% od obnovljivih izvora HVO100 gorivo se može koristiti u dizel verzijama modela Hilux* i Land Cruiser koji će se proizvoditi od prvog kvartala 2023.
Toyotini najsnažniji modeli s konstrukcijom karoserije postavljene na šasiju, moći će uskoro da koriste i HVO100 (HVO – Hydrotreated Vegetable Oil) dizel, nefosilno gorivo napravljeno od 100% obnovljivih izvora, kao što je na primer otpadno jestivo ulje za kuvanje.
I Land Cruiser i Hilux pridružiće se tako porodici lakih komercijalnih vozila Proace, što znači da će sva tri modela biti prilagođena i za korišćenje dizela s oznakom HVO100 kao pogonskim gorivom.
HVO100 kao gorivo
HVO100 (hidrogenizovano biljno ulje) ispunjava evropski standard kvaliteta za parafinski dizel EN 15940. Ima veći cetanski broj (c80) od standardnog dizela, a ima i niži sadržaj sumpora i aromatičnih jedinjenja. Pravi se od biljnog ulja (palmino, repično), ili sirovina na bazi otpada (na primer, korišćeno ulje za kuvanje).
Plan za evropsko tržište
Pumpe za HVO100 gorivo postaju sve češće na benzinskim stanicama u Evropi, pa ih sada ima već oko 1.000 koje su u upotrebi u Belgiji, Danskoj, Finskoj, Estoniji, Letoniji, Litvaniji, Holandiji, Norveškoj i Švedskoj. U isto vreme, dok sve više kupaca prelazi na korišćenje HVO100, proizvodnja tog goriva se povećava s ciljem da do 2030. dostigne 15,5 miliona tona, sa oko četiri miliona tona koliko se trenutno proizvodi godišnje.
Iskustvo u vožnji
Za kupce je važno da korišćenje HVO100 dizel goriva ne zahteva nikakvu posebnu radnju ili promenu stila i navika u vožnji.
Osnovna tehnička promena u odnosu na trenutna vozila jeste prilagođavanje sistema za ubrizgavanje goriva radi povećanja količine goriva. To je neophodno jer je HVO100 manje gustoće od standardnog dizela. Ipak, promena ne utiče na sposobnost vozila da radi na „običnom“ dizelu, tako da se oba goriva mogu koristiti svakodnevno. Kao rezultat korišćenja HVO100 i prilagođavanja sistema ubrizgavanja, postiže se i malo povećanje maksimalne snage motora.
Vozila sa novim specifikacijama proizvodiće se od prvog kvartala 2023. godine, a na početku komercijalizacije biće dostupna samo u Zapadnoj Evropi.
* Dostupno samo u Zapadnoj Evropi, vozila se proizvode u fabrici TSAM
Izvor: Toyota