Naslovna AKTUELNO Lista: Koji su to najbrži modeli pojedinačnih automobilskih marki trenutno?

Lista: Koji su to najbrži modeli pojedinačnih automobilskih marki trenutno?

U prirodi je čoveka da pomera granice. U ovom domenu koji je naš predmet interesovanja, to je najčešće brzina. Kada smo bili deca, često bismo zavirivali u kabine automobila da bismo videli na koliko je „graviran“.

U okviru ove liste, nalaze se najbrži automobili proizvođača u pojedinim segmentima, bilo da najbolje ubrzavaju ili imaju najvišu maksimalnu brzinu.

Alfa Romeo – Giulia Quadrifoglio – 307 km/h

Za razliku od većine rivala u svojoj klasi, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio ne bavi se elektronskim ograničenjima u vidu famoznih 250 km/h. Umesto toga, italijanska marka je u potpunosti oslobodila “konjicu” od 510 “grla”. To znači da Giulia Quadrifoglio nije najsnažnija limuzina s četvoro vrata na tržištu, ali ima najbolji odnos snage i mase u klasi.

Alfa u ponudi ima i moćnu GTAm limitiranu ediciju s 540 ks, koja je ujedno 100 kilograma lakša od GTA varijante s 2,9-litarskim V6 motorom, ali brojke koje se tiču performansi nisu poznate. Ipak, bezbedno je reći da ovaj model može da probije barijeru od 307 km/h, kao i da do “stotke” ubrza za kraće vreme od 3,9 sekundi.

Aston Martin – DBS – 340 km/h

Više je nego verovatno da će (unapred rasprodati) Aston Martin Valkyrie sa svojih 1.176 ks raspolagati maksimalnom brzinom višom od DBS-ovih 340 km/h. Ipak, elegantni GT s V12 motorom za sada ostaje najbrži aktuelni Aston Martin.

Ispod haube ovog britanskog lepotana nalazi se 5,2-litarski V12 koji isporučuje 725 ks, a do 100 km/h može da ubrza za 3,4 sekunde. U svetu atraktivnih “superpremijum” GT modela s prednje pozicioniranim motorom, Aston prednjači u odnosu na rivale iz Bentleyja i Ferrarija, čiji puleni mogu da postignu 333 km/h.

Audi – R8 V10 Performance Quattro – 330 km/h

Čak i oni koji nisu automobilski entuzijasti, znaju da je R8 najbrži model u Audijevoj gami. Bez obzira na prisustvo različitih RS modela u ponudi, R8 sa središnje pozicioniranim V10 motorom je taj koji može najbrže da pojuri.

Ipak, nije svaki R8 isti, jer standardni model sa zadnjim pogonom može da dostigne 320 km/h. Performance model je taj koji iz 5,2-litarskog motora izvlači 620 ks i postiže maksimalnu brzinu od 330 km/h. Sprint do stotke zahvaljujući pogonu na sve točkove, između ostalog, obavlja za 3,1 sekundu.

Bentley – Continental GT Speed – 335 km/h

Automobili poput Bentley Continentala GT Speed pružaju nešto što bismo nazvali “savršenstvo nesklada”. Naime, tako maksimalno komfornu vožnju pri brzini od preko 300 km/h retko koja druga klasa vozila može da pruži. Ispod haube ovog moćnog kupea se nalazi 6,0-litarski turbo W12 motor, koji isporučuje 659 ks i obezbeđuje sprint do “stotke” za 3,5 sekundi.

Oni koji su imali sreće da provozaju ovaj automobil, sigurno su ustanovili da pritisak na papučicu gasa donosi uzbuđenje veće od same maksimalne brzine, a to može da se zahvali maksimalnom obrtnom momentu od čak 900 Nm, što neutrališe prilično izdašnu masu od 2.273 kilograma.

BMW – M4 CSL – 307 km/h

Sve donedavno, najbrži BMW je bio M5 CS, sposoban da pojuri do 305 km/h. Međutim, pravo na najbrži bavarski model sada polaže M4 CSL, koji većeg “brata” nadmašuje za 2 km/h. Inače, ovo je prvi put nakon 20 godina da se koristl kultna “CSL” oznaka, a čast da je ponese ima “ogoljena” M4 varijanta, koja poseduje redni šestocilindarski motor s 550 ks i 650 Nm. Do 100 km/h ubrzava za 3,7 sekundi.

Bugatti – Chiron Supersport 300+ – 490,484 km/h

Kada je lansiran Chiron, Bugatti je bio prilično “stidljiv” u vezi s njegovom maksimalnom brzinom. Kompanija je  navodila 420 km/h kao najvišu vrednost, što je nedostižno za većinu automobilskih marki, ali ubrzo je na asfalt stupio Chiron Super Sport, koji je postigao brzinu višu od 430 km/h.

Samim tim, bilo je samo pitanje vremena kada će francuski proizvođač primeniti isti tretman na Chiron, kao što je svojevremno uradio s Veyronom. Tako je 2019. skinut veo s Chirona Super Sport 300+. Odgovarajuće modifikovan, oborio je svetski brzinski rekord u konkurenciji serijskih automobila s Endijem Volasom za volanom, probivši barijeru od 300 milja na čas.

Cadillac – CT5-V Blackwing – 322 km/h

Prethodno dostupan isključivo s 3,0-litarskim V6, Cadillac CT5-V nikada nije popunio prazninu koju je ostavio “penzionisani” CT6-V s 558 ks. Potonji model je bio opremljen 4,2-litarskim twin-turbo V8 motorom, koji je obezbeđivao sprint do “stotke” za 4,0 sekunde. Dok je CT5-V s 360 ks pružao pristojne performanse, ipak nije ispunjavao najviša očekivanja poslovično prisutna kada je jedan Cadillac “V” serije u pitanju. S nedavno lansiranim CT5-V “Blackwing” derivatom koji čini deo ponude, kupci se mogu odlučiti za verziju sa 677 ks, dobijenih iz kompresorskog 6,2-litarskog V8, koji snagu šalje na zadnje točkove.

“Blackwing” do 100 km/h ubrzava za 3,5 sekundi, dok maksimalno može da pojuri do 322 km/h. Ono što je takođe zanimljivo u vezi s ovim modelom je standardna manuelna šestostepena transmisija, mada će se veći deo kupaca odlučiti za “komforniji” desetostepeni automatik.

Chevrolet – Corvette C8 Z06 – 314 km/h

Ovaj model je sinonim za “demokratizaciju” visoke brzine. Automobil koji nije rezervisan isključivo za “superbogate”, C8 Z06 sa središnje pozicioniranim motorom prati primer osnovnog C8, ali uz izvesna poboljšanja na planu dinamike. Dovoljno je reći da košta manje od pristojno opremljenog Porsche Boxstera.

Ispod poklopca motora Z06 počiva 5,5-litarski V8, koji je revidiran na takav način da “uznemirava” superautomobile, budući da isporučuje 679 ks. Mada se “vatra” šalje isključivo na zadnje točkove, do 100 km/h ubrzava za samo 3,5 sekundi.

Dodge – Challenger SRT Hellcat Redeye Widebody – 327 km/h

S 6,2-litarskim HEMI V8 motorom ispod haube, Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye Widebody, jedan je od najmoćnijih serijskih GT automobila na svetu. Sa samo 10 ks manje od Challengera SRT Super Stock, Hellcat Redeye s 808 ks je među najbržim serijskim “muscle” automobilima koji mogu danas da se priušte, naravno kada je o maksimalnoj brzini reč.

2019 Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye Widebody

U SAD ovaj tip vozila ponovo doživljava “bum”, a vreme prelaska četvrt milje je veoma važan parametar preko “velike bare”. Ovaj automobil je kadar da 402 metra prevali za 11,1 sekundu, što je nešto više od pola sekunde slabije od Super Stocka. Međutim, maksimalna brzina potonjeg modela je ograničena na 270 km/h zbog toga što fabrički poseduje gume za trke ubrzanja, doduše legalne za svakodnevnu upotrebu.

Ferrari – SF90 Stradale – 340 km/h

Po tradiciji, najbrži Ferrarijevi modeli su pogonjeni “simfonijskim” V12 motorima, ali čak ni 812 Superfast ne može po pitanju maksimalne brzine da se nosi s SF90 Stradaleom. Ovaj superautomobil s hibridnim pogonskim sklopom isporučuje 1.000 ks, s tim što se 780 odnosi na benzinski V8, dok ostatak pripada elektromotorima.

Samim tim, nimalo ne čudi što SF90 Stradale bez problema dolazi do 340 km/h, glatko nadmašujući 333 km/h Superfasta. Ono što je još fascinantnije je njegov sprint do “stotke”, koji obavlja za samo 2,5 sekundi. Treba spomenuti i emisiju ugljen-dioksida, koja iznosi samo 154 g/km. Ferrari 812 GTS takođe može da postigne 340 km/h.

Ford – GT – 348 km/h

GT možda jeste Fordov najbrži automobil, ali sa 656 ks nije najsnažniji. Ta čast pripada Shelbyju GT500, baziranom na Mustangu, koji raspolaže s čitavom 771 ks. Međutim, GT je mnogo lakši i aerodinamičniji od moćnog “muscle” modela. Pogoni ga twin-turbo V6 motor, u kombinaciji sa sedmostepenim menjačem s dvostrukom spojnicom. Do 100 km/h ubrzava za 3,3 sekunde, dok četvrt milje “pokriva” za 10,8 sekundi, 0,2 sekundi sporije od GT500.

Hennessey – Venom F5 – 500 km/h

Hennessey je kultno ime u svetu brzinskih rekorda, a Venom F5 je kreiran s jednim ciljem – da bude najbrži automobil na planeti. To znači da je kao reper određena brzina od 500 km/h.

Motor koji pokreće ovu “zver” je 6,6-litarski Fury V8 s tandemom turbopunjača, isporučujući ukupno 1.842 ks. Masa automobila je zadržana na niskom nivou od samo 1.360 kilograma, što u prevodu znači da odnos snage i mase iznosi 1,35 ks po kilogramu. Karoserija od ugljeničnih vlakana je dizajnirana tako da pruža nizak koeficijent otpora vazduha, što pomaže ostvarivanju ekstremno visokih brzina.

Honda – NSX – 307 km/h

Honda je u “hot heč” segmentu podigla lestvicu po pitanju maksimalne brzine na fascinantna 272 km/h, ali je NSX s pogonom na sve točkove najbrža mašina japanske marke. Honda, koja tehničke inovacije stavlja na pijedestal, NSX-u je podarila sofisticirani hibridni pogonski sistem.

Kombinaciju o kojoj je reč čine 3,5-litarski V6 benzinac i tri elektromotora, ukupno isporučujući 581 ks. Možda fascinantniji od maksimalne brzine je sprint koji ovaj automobil u Type S izdanju obavlja do “stotke”, i koji iznosi 3,2 sekunde.

Jaguar – F-Type R Coupe – 299 km/h

Jedino što nedostaje Jaguaru F-Type R je SVR tretman, odnosno oslobađanje maksimalne brzine bez ograničenja. Dok SVR u kupe formi može da probije 320 km/h, R Coupe je elektronski limitiran na 299 km/h. Inače, motor je isti kompresorski, 5,0-litarski V8 s 575 ks.

Mada R Coupe ne može sa SRV “rođakom” da se nosi po pitanju maksimalne brzine, ubrzanje do 100 km/h je jednako i iznosi 3,8 sekundi.

Kia – Stinger – 270 km/h

Mada brzina od 270 km/h ne predstavlja “ništa posebno”, ono što je čini vrednom pomena je što se u ovom slučaju odnosi na porodičnu limuzinu. Stinger pristiže s 3,3-litarskim V6 turbobenzincem koji isporučuje 370 ks. Menjač je osmostepeni automatski, koji snagu šalje na zadnje točkove.

Vrlina ovog modela je što se radi o automobilu pogodnom za svakodnevnu porodičnu upotrebu, dok u isto vreme ima potencijala da pojuri do 270 km/h i ubrza do “stotke” za 4,9 sekundi.

Koenigsegg – Jesko Absolut – 500+ km/h

Koenigsegg Jesko Absolut je crème de la crème u svetu brzine. Iz 5,0-litarskog twin-turbo V8 motora je izvučena 1.281 ks kada kao gorivo koristi benzin, odnosno 1.600 konja u slučaju eksploatacije E85.  Ovaj motor može da se pohvali najlakšim V8 kolenastim vratikom na svetu, dok u “crveno” ulazi pri 8.500 o/min.

Ono što je Koenigseggu takođe uspelo s ovim automobilom je da mu spusti koeficijent otpora vazduha na samo 0,278, što je uporedivo s 0,26 BMW-a i8. Ovo je postignuto uklanjanjem standardnog (velikog) zadnjeg krila. Samim tim, vertikalni aerodinamički pritisak je smanjen s 1.400 na samo 150 kilograma, što omogućava Jesku da postigne tako ekstremne brzine. Na kraju treba dodati da je navedena maksimalna brzina projektovana, što znači da je Jesko Absolut još uvek nije zvanično postigao.

Lamborghini – LP780-4 Ultimae – 355 km/h

Lamborghini je ime koje je poslovično prisutno na listama najbržih automobila na svetu. Za razliku od optimističkih brojki vezanih za Countach, ovaj Aventador (najsnažniji u istoriji ove italijanske marke) je dokazao svoje mogućnosti. Motor je naravno 6,5-litarski V12, koji isporučuje 780 “zdravih” atmosferskih “konja”.

Nažalost, ovo je jedan od “poslednjih Mohikanaca” svoje vrste, jer su dvanaestocilindraši na stazi izumiranja. Ipak, uživajmo u njima dok možemo. Lamborghinijev pulen do “stotke” ubrzava za samo 2,8 sekundi, dok mu se kazaljka brzinomera zaustavlja na 355 km/h.

Land Rover – Range Rover Sport SVR Ultimate Edition – 283 km/h

Ovaj Range Rover definitivno zaslužuje oznaku “Sport” u svom imenu. Poseduje isti kompresorski V8 s 575 ks kao i Jaguar F-Type R, što rezultira time da 2,3 tone težak SUV može da pojuri do 283 km/h, što je nekih 34 km/h brže u odnosu na standardni 5,0-litarski V8 model (525 ks). SVR do “stotke” ubrzava za 4,7 sekundi, što ga čini modelom s najboljim ubrzanjem u Land Roverovoj ponudi.

Lexus – LC 500 Sport Pack/RC F – 270 km/h

Za automobil ovakvog stajlinga, koji izgleda kao može da probije zvučni zid, 270 km/h se čini pomalo razočaravajućim (za neke). Za druge, ovo je Lexusova alternativa Porscheu 911 koja akcenat stavlja na važnije stvari, zahvaljujući pre svega atmosferskom, 5,0-litarskom V8.

Ovaj motor je pravi dragulj, koji se “vrti” do gotovo 9.000 o/min i zvuči u najmanju ruku fascinantno. Iz stanja mirovanja do 100 km/h može da “ispali” ovaj LC za 4,7 sekundi, koji je ujedno najbrži automobil u Lexusovoj gami. Impresivan je i desetostepeni automatski menjač, koji zaokružuje čitav paket. LC 500 mesto na brzinskom tronu japanske marke deli s RC  F modelom.

Lotus – Evija – 322 km/h

Opšte je poznato da Lotus ne stavlja akcenat toliko na maksimalnu brzinu koliko na superiornu upravljivost odnosno malu masu. Ipak, brzina koju može da postigne Evija je za respekt, mada se ova brojka čini izuzetno konzervativnom, budući da Lotusov (hiper)elektromobil poseduje četiri elektromotora koji zajedničkim snagama generišu čak 2.000 ks.

Mada su performanse Evije takve da su rame uz rame s najboljim električnim superautomobilima, Lotus nije zaboravio svoje osnovne principe, tako da tvrdi da će Evija biti najlakši električni hiperautomobil sa svojih 1.680 kilograma. Ujedno, to će doprineti autonomiji do 345 kilometara.

Maserati – Quattroporte Trofeo – 326 km/h

Ako ste mislili da je MC20 najbrži Maserati, bili ste u zabludi. Najbrži automobil ove italijanske marke je Quattroporte Trofeo, pogonjen najmoćnijim V8 motorom ikada instaliranim u ovu kultnu limuzinu. Isporučuje 580 ks, što doprinosi Trofeovom ubrzanju do “stotke” za 4,5 sekundi.

Maserati ima tradiciju proizvodnje sportskih limuzina koje su među najbržim na svetu. Maserati Ghibli Trofeo takođe može da postigne istovetnu brzinu od 326 km/h (uz pomoć istog motora) i ubrza do 100 km/h za 4,3 sekunde.

McLaren – Speedtail – 403 km/h

Ključ je u nazivu ovog McLarena, tako da je suština bila više u vezi s tim koju će maksimalnu brzinu Speedtail postići, nego da li će biti najbrži model u okviru McLarenove game. Kako se ispostavlja, 403 km/h je brojka o kojoj se radi, a ona je, verovali ili ne, elektronski ograničena. Samim tim, to podrazumeva da je Speedtail “zauzdan”, kao i da je teoretski sposoban za postizanje još viših brzina.

Ovo ne treba da čudi s obzirom na izvanrednu aerodinamiku ovog McLarena, koja u kombinaciji s 1.070 ks iz benzinsko-hibridnog pogonskog sklopa osigurava izuzetno visoku maksimalnu brzinu. Još jedna važna brojka koja se tiče Speedtaila je “106”, a radi se o ukupnom broju proizvedenih primeraka, što je omaž veličanstvenom F1.

Mercedes-Benz – Mercedes-AMG GT Coupe Black Series – 325 km/h

Kada Mercedes u planu ima da lansira neki AMG model u okviru “Black” serije, znamo da će brojke biti “sumanute”. Iz tog razloga ne čudi što je AMG GT Coupe Black Series sposoban za ostvarivanje 325 km/h, bez problema nadmašujući ostale modele u gami. Pored toga, do “stotke” ubrzava za 3,2 sekunde, tako da je i na tom planu neprikosnoven u portfoliju štutgartskog proizvođača.

Za sve je zaslužan twin-turbo V8 radne zapremine 4,0 litra, koji je “nasviran” na 730 ks. Deo procesa unapređivanja uključuje i zamena standardnog kolenastog vratila onim u cross-plane izdanju, što omogućava viši broj obrtaja i trkački pedigre. Turbopunjači su takođe veći, dok je automobil ukupno 35 kilograma lakši, uprkos tome što Black Series dolazi sa standardnim trkačkim zaštitnim kavezom.

Mini – John Cooper Works GP – 264 km/h

GP verzija Mini John Cooper Worksa slovi za ultimativni Mini ikada po pitanju brzine, još od lansiranja 2006. Radi se o najbržoj i najsnažnijoj verziji Minija proizvedenoj do sada, s 306 ks izvučenih iz 2,0-litarskog motora, što obezbeđuje navedenu maksimalnu brzinu. To Mini JCW GP stavlja u ravan s Hondom Civic Type R i Renault Megeneom RS 300 Trophy.

Uprkos značajnoj količini snage na raspolaganju, GP je i dalje “hot heč” s pogonom na prednje točkove, a u ponudi je isključivo s osmostepenim automatskim menjačem. Ipak, s obzirom na masu od samo 1.255 kilograma, do “stotke” ubrzava za respektabilne 5,2 sekunde.

Morgan – Plus Six – 267 km/h

S nestankom Aero 8, Morganova perjanica na planu brzine je Plus Six. Možda izgleda kao proizvod iz pedesetih godina prošlog veka, ali treba imati u vidu da poseduje obilje moderne tehnologije, uz 3,0-litarski BMW-ov twin-turbo redni šestocilindraš. Ova jedinica isporučuje 340 ks, što je dovoljno “grla” da ovaj 1.075 težak roudster lansira do 267 km/h.

Lagan, s moćnim motorom i zadnjim pogonom, Plus Six do “stotke” može da ubrza za 4,2 sekunde, tako da je izuzetno dinamičan. Ipak, treba imati na umu da se kod Morgana više toga vrti oko sjajnog doživljaja u vožnji, ne nužno i ekstremne brzine.

Nissan – GT-R Nismo – 315 km/h

I neke druge “Godzille” mogu da ostvare identičnu maksimalnu brzinu, a razlog zašto je odabrana Nismo verzija za ovu listu je taj što raspolaže s nešto više snage, što znači da i nešto bolje ubrzava.

Nismo isporučuje 600 ks iz twin-turbo 3,8-litarskog V6 motora i iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava za samo 2,7 sekundi, što nadmašuje mogućnosti standardnog modela. Modifikovani turbopunjači doprinose ostvarivanju “ekstra” snage, a tu su i unapređena aerodinamika i efikasniji rashladni sistem motora.

Pagani – Huayra – 380 km/h

Navedena maksimalna brzina Huayru stavlja u kategoriju hiperautomobilia i izdvaja je od ostatka italijanske “egzotike”. “Krivac” za to dolazi iz Nemačke, a radi se o 6,0-litarskom V12 Mercedes-AMG motoru, koji uz pomoć dva turbopunjača u standardnom modelu isporučuje 730 ks a u najsnažnijim Huayra R (koji nije legalan za učešće u svakodnevnom saobraćaju) čitavih 850 konja. Ipak, “Tricolore” i “Codalunga” primerci raspolažu s 840 ks.

Ono što je takođe fascinantno je sprint do “stotke” za oko tri sekunde i činjenica da automobile sklapa radna snaga od ukupno 57 ljudi, što podrazumeva ne samo one koji direktno rade u proizvodnji, već ukupan broj zaposlenih.

Porsche – 911 Turbo S – 330 km/h

Ovo je najbrži automobil u Porscheovoj gami. Turbo modeli su perjanice unutar portfolija marke iz Cufenhauzena još od sedamdesetih, a s vremena na vreme su se pojavljivali i “naoštreniji” primerci, fokusirani na trkačku stazu. Dakle, aktuelni Turbo S kupe može da pojuri do 330 km/h, i ubrza do “stotke” za samo 2,7 sekundi kada vozilo poseduje Sport Chrono paket.

Kao i uvek, motor postavljen pozadi doprinosi boljem prijanjanje “s crte”, što veoma dobro dođe budući da Turbo S isporučuje 650 ks iz 3,7-litarskog, šestocilindarskog boksera.

Renault – Megane R.S Trophy-R 300 – 262 km/h

Renault Megane R.S. Trophy-R 300 nije najbrži u “hot heč” segmentu, ali je najbrži u katalogu francuske marke. Doduše, u sprintu do “stotke” je brži od Honde za 0,1 deseti deo sekunde (5,6 naspram 5,7 sekundi), tako da je Trophy-R među najboljim u svojoj klasi.

Trophy-R svoju višu maksimalnu brzinu u odnosu na ostale Megane R.S. modele može da zahvali manjoj masi i fokusiranju na performanse. Radi se o ogoljenom “hot heču” s moćnijim kočnicama i oštrijim ogibljenjem. Čak, kupci se mogu odlučiti za naplatke od ugljeničnih vlakana, koji dodadno oduzimaju na masi (po jedan kilogram ispod svakog luka točkova).

Volkswagen – Golf R – 250 km/h

Volkswagen Golf GTI Clubsport možda zvuči egzotičnije od „generičkog“ R, ali je potonji taj koji je najbrži u aktuelnoj Volkswagenovoj ponudi. Doduše, maksimalna brzina oba modela je identična – 250 km/h, ali je R taj koji bolje ubrzava do 100 km/h, 4,7 naspram 5,6 sekundi.

Golf R dominira i na drugim frontovima, pre svega zahvaljujući pogonu na sve točkove koji obezbeđuje sjajno prijanjanje i 2,0-litarskom turbomotoru s 320 ks, 20 više u odnosu na prethodni model.

Volvo – S60 T8 Polestar – 180 km/h

Švedska marka je otprilike sve najbolje što ima instalirala u ovaj model. Njegov 2,0-litarski benzinski motor poseduje i mehanički kompresor i turbopunjač, što kombinuje s elektromotorom za ukupno 405 ks. Međutim, ovoj kompaktnoj limuzini, s potencijalom da se nadmeće s BMW-om M3, maksimalna brzina je ograničena na „samo“ 180 km/h.

Međutim, ono što S60 stavlja na ovu listu je njegovo ubrzanje do 100 km/h, koje je najbolje u Volvoovoj gami. Naime, hibridni sistem T8 je sposoban da ga „katapultira“ do „stotke“ za 4,5 sekundi, i to sve uz prosečnu potrošnju od samo 2,1 litar benzina na pređenih 100 kilometara.

Auto Moto Show

Priredio: Pavle Barta

Prethodni tekstAko bude potražnje, Mercedes-Benz će imati u prodaji V8 motore i posle 2030.
Sledeći tekstSajam automobila krajem septembra u Nišu

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime