Šef Ferrarija, Benedeto Vinja, vodi italijansku kompaniju kroz tranziciju koja je zahvatila kompletnu automobilsku industriju. Elektrifikacija je već postala norma, a u Maranelu se pripremaju za lansiranje svog prvog čisto električnog modela, koji će na scenu stupiti 2025.
U nedavnom intervjuu, Vinja je rekao da će Ferrarijev inauguralni elektromobil biti „poseban, pravi Ferrari“. Ipak, malo toga je poznato u vezi s dotičnim modelom. Marka „propetog konjića“ je škrta na preciznim podacima.
Informacije koje kolaju oko novog modela su ohrabrujuće. U julu, Vinja je ponovo uverio entuzijaste da dodatna težina koju sa sobom nosi električni pogonski sklop neće ugroziti voznu dinamiku na koju je Ferrari ponosan. On je rekao tokom intervjua da će italijanski proizvođač znati da se izbori s dodatnom masom. Međutim, nije precizirao i na koji način. Vinja je naglasio da je Ferrarijev posao da sjedini tradiciju s inovativnošću, dodavši: „Mi vredno radimo na tome da održimo dušu mašine“.
Ranije ove godine, jedan patent je obelodanio ideju kompanije vezanu za električni ili hibridni sportski automobil. Radi se o dizajnu kadrom da ugosti višestruke baterijske pakete, s tankim pakovanjem ispod putničkog odeljka i jednog višeg iza njega. To nije jedini zahtev za zaštitu patenta koji je podneo Ferrari, jer jedan raniji opisuje automobil s četvoromotornom pogonskom postavkom.
Vinja je u Ferrari uneo jedinstvene stavove. On je prethodno radio u STMicroelectronics, gde je vodio Analog, MEMS (Micro-electromechanical Systems) i Sensors grupu. Kada je Ferrari objavio da će on biti na njegovom čelu, ujedno je saopštio da će Vinjino znanje u oblasti tehnoogija koje pokreću rapidne promene u automobilskoj indusriji pomoći jačanju kompanije.
Elektromobil koji dolazi 2025. je samo delić ukupne slike koju kreira Ferrari. Italijanski proizvođač egzotičnih automobila želi da čisto električna vozila čine 40 odsto njegove game do 2030. a ona s motorima SUS tek 20 odsto. Ostatak će popuniti hibridi, a Ferrari je na dobrom putu da ispuni svoj cilj, jer u ponudi već ima elektrifikovane 296 GTB i SF90 Stradale.
Mada Ferrarijeva najnovija uzdanica, „SUV-koji-to-nije“ zvani Purosangue ispod haube poseduje V12 motor, on može da ugosti i hibridni pogon. Do 2026. marka iz Maranela planira da lansira 14 automobila, uključujući i novi hiperautomobil, što predstavlja svetlu, ali u isto vreme i izazovnu budućnost koju tek treba ostvariti.
Auto Moto Show