Naslovna AKTUELNO Sve veći broj kineskih elektromobila na evropskim ulicama

Sve veći broj kineskih elektromobila na evropskim ulicama

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club

Kineski elektromobili prave proboj na evropsko tržište, dok domaći proizvođači (za sada) nemo posmatraju šta se dešava.

Xpeng je najavio prve isporuke za Norvešku u oktobru 2020., dok je otprilike u isto vreme, Džon Volker, iskusni automobilski recenzent, provozao P7 električnu limuzinu ove kineske marke, davši joj prilično dobre ocene, i rekavši da „verovatno poseduje 75 odsto karakteristika i sposobnosti Tesle“, dok u isto vreme košta upola manje. Doduše, to trenutno možda i nije slučaj, budući da je Tesla značajno snizio cene svojih vozila, ali to ne znači da su kineski modeli manje primamljivi.

Dve godine kasnije, kineski električni automobili marki Xpeng, BYD i MG, postali su uobičajen prizor na ulicama Osla, a treba podsetiti da su i oni s Volvoovim i Polestarovim oznakama u vlasništvu kineskog Geelyja.

Kina, koja ima veliki problem sa zagađenjem, pokrenula je brojne kampanje u cilju pročišćavanja vazduha, što podrazumeva opštu elektrifikaciju saobraćaja. U isto vreme, najmnogoljudnija zemlja sveta je počela da proizvodi sasvim pristojna vozila, nameravajući da ih plasira na globalno tržište. Ipak, većina kupaca, uključujući i one kineske, češće se odlučuje za vozila prestižnijih brendova Mercedesovih i BMW-ovih, a kuriozitet je da je u Kini iz nekog razloga izuzetno popularan Buick. Međutim, u okviru elektrifikacije, kineski proizvođači su videli svoju šansu i ugrabili su je. Naravno, bedž nekog od domaćih proizvođača nikada neće biti primamljiv kao recimo Porscheov ili Teslin, ali treba imati u vidu da je mejnstrim tržište mnogo veće i na globalnom planu broji milijarde potencijalnih kupaca. To otvara veliki prostor za Kineze.

Jedno od upozorenja je izdao nedavno šef Stellantisa, Karlos Tavares, koji je govorio za Automobilwoche na CES-u 2023. u Las Vegasu: „Cenovna razlika između evropskih i kineskih vozila je značajna“, rekao je on. „Ako se ništa ne promeni u vezi sa sadašnjom situacijom, evropski kupci iz srednje klase će se u velikom broju okretati kineskim modelima.“

Tavares zapravo cilja na ekološku regulativu Evropske unije kao deo problema. „Regulativa u Evropi nalaže da su električni automobili proizvedeni na Starom kontinentu oko 40 odsto skuplji od kineskih ekvivalenata“, rekao je on, dodavši da bi automobilska industrija u regionu mogla da oseti posledice kao što se desilo s evropskom industrijom solarnih panela.

Portugalac vidi dva moguća puta: protekcionizam, koji ne bi bio popularan kod nemačkih proizvođača, jer oni velik deo posla obavljaju u Kini; ili otvorena tržišna bitka. „Ako držimo evropsko tržište otvorenim, onda nemamo izbora, moramo direktno da se borimo s Kinezima. To se odnosi na kompletan automobilski lanac vrednosti.“

Međutim, „to bi neizbežno vodilo donošenju nepopularnih odluka“, a tu Tavares prevashodno misli na smanjenje broja radnih mesta i izmeštanje fabrika u regione s jeftinijom radnom snagom. „Ako se ništa ne uradi u Evropskoj uniji, imaćemo strašnu borbu“, rekao je on.

Kao što je poznato, šef Stellantisa je bio jedan od skeptika kada je reč o električnim automobilima, i u prošlosti je imao prikrivene apele vezane za vladine subvencije. Međutim, to ne znači da nije u pravu. Možemo polemisati o tome da li EU i nacionalne vlade rade dovoljno na podržavanju tranzicije, ali ono što je bespogovorno je da proizvođači automobila moraju u ponudu stavljati jeftinije električne automobile, i to ne samo u Evropi, jer Kinezi „na nišanu“ imaju i SAD.

„Ne znamo kako da napravimo male automobile s priuštivim baterijama, dok Kinezi to znaju“, rekao je Patrik Koler, CEO francuske snabdevačke firme Forvia. Visoki troškovi vezani za baterije deo su problema, jer mali urbani elektromobili mogu da koštaju oko 10.000 evra više u Evropi nego u Kini, istakao je Koler, dodavši da su brze inovacije imperativ.

Nisu svi „varvari“ pred evropskim zidinama iz Kine. Ukoliko pogledamo prodajne brojke Modela Y u Evropi, možemo reći da Tesla predstavlja veću pretnju po evropske proizvođače nego svi kineski brendovi zajedno. S druge strane, kada je reč o cenovno niže pozicioniranim gradskim vozilima, Tesla je tu za sada bezopasan. Srećom, pobednička strategija neophodna za suočavanje s obe pretnje je identična, a ona podrazumeva udruživanje snaga i započinjanje proizvodnje primamljivijih, jeftinijih električnih automobila, i to odmah.

Auto Moto Show

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime