Novi, čisto električni Renault 5, biće predstavljen 26. februara 2024.
Konačno! Čini se da će dizajn novajlije ostati veran originalnom konceptu, koji je „prodrmao“ internet 2021.
Patentni prikazi su se konačno pojavili na globalnoj mreži uoči svetskog debija retro inspirisanog elektromobila, koji će se pojaviti na Salonu automobila u Ženevi 2024.
Renaultov bedž će i dalje ponosno počivati na prednjem delu novajlije, okružen garniturom stilizovanih LED farova. Ipak, došlo je do nekih promena, kao što je dodavanje velikog usisnog otvora u prednjem odbojniku, koji bi trebalo da pomogne u hlađenju baterije i elektromotora. Takođe možemo videti da će priključak za punjenje biti smešten blizu prednjih lukova točkova, kao na većem bratu, Renault Meganeu E-Tech.
Izgleda da će serijski R5 takođe imati konvencionalne ručke na vratima, ne one „izvlačeće“ koje su bile prisutne na konceptu. To važi za prednja vrata, dok će ručke zadnjih i dalje biti uvučene u C stub, slično kao kod Clija.
U međuvremenu, zadnji deo karakterišu uspravne signalne grupe i veliki plastični odbojnik inspirisan konceptom. Međutim, umesto svetlosne trake, zadnja svetla kod R5 će biti spojena crnom horizontalnom trakom koja prolazi preko poklopca prtljažnika.
Uprkos tome što je premijera „uskrsnutog“ Renaulta 5 udaljena nekoliko meseci, a uzbuđenje zbog njegovog dolaska raste, francuska firma je nedavno odlučila da treba da izazove dodatnu pažnju lansiranjem „tizera“.
Jedan veoma interesantan element, koji je Renault obelodanio je spoljni indikator punjenja, postavljen na vrh haube. Pozivajući se na otvor na haubi prvobitnog R5, ovaj novi grafički panel će eksterno prikazati trenutno stanje napunjenosti automobila kada je uključen, osvetljavajući istu grafiku „5“ koja formira oznaku automobila.
„Tizeri“ nam takođe pružaju uvid u bedž novog Renaulta 5 i njegov „ugaoni“ dizajn farova, koji izgleda da poseduje sićušni motiv francuske zastave u gornjem uglu i oznaku u centru, koja se može uporediti sa zenicom ljudskog oka.
Zadnja svetla su takođe stilizovana, s horizontalnim unutrašnjim svetlosnim trakama, koje takođe pružaju karakterističan noćni izraz. Tizeri takođe otkrivaju da signalne grupe neće počivati ispod tipičnog sočiva ili poklopca, s uspravnim elementima koji deluju kao aeroprofil za uglađivanje protoka vazduha.
„Tizeri“ takođe potvrđuju da će verzija u atraktivnoj žutoj boji koncepta biti predstavljena kao jedna od dostupnih nijansi prilikom lansiranja, a njoj će se verovatno pridružiti i druge kolor teme u vidu plave i zelene.
Svi ovi novi detalji praktično se pridružuju onome što već znamo o novoj „petici“, uključujući i činjenicu da će inicijalno posedovati bateriju od 52 kWh, koja će napajati prednje postavljeni elektromotor, koji može jednim punjenjem da obezbedi autonomiju od 400 kilometara. Počivaće na AmpR Small platformi, ranije poznatoj kao CMP-B EV, i standardno će posedovati multilink zadnje ogibljenje. Novi R5 će biti dugačak 3,92 metra, što je otprilike identično Mini Cooperu, koji mu je direktan konkurent.
Za kupce koji žele da se domognu novog R5 što je pre moguće, Renault je najavio R5 R Pass, koji će za im za izvesnu sumu omogućiti da odrede specifikacije svog modela 10 dana ranije i dobiju prioritetno mesto na samom početku proizvodnje. Kada R5 bude obelodanjen, takođe će dobiti maketu novog modela, kao i pristup premijernim događajima širom Evrope.
Izvor: EcoDrive