Naslovna ECO2 Električni automobil, kupiti ga ili ne?

Električni automobil, kupiti ga ili ne?

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club

Donošenje odluke da li priuštiti električni ili konvencionalni benzinski automobil može biti prilično složeno.

Jedan od primarnih faktora predstavljaju troškovi, a u ovom slučaju je automobilska publikacija Autoweek kreirala istraživanje na osnovu analiziranja troškova tokom tri godine posedovanja električnog automobila.

Ljubitelji elektromobila naravno ističu da je punjenje baterija jeftinije od točenja benzina, kao i da električna vozila odnose manje novca za održavanje. S druge strane, “elektro” skeptici ukazuju na visoke nabavne cene električnih automobila. Dakle, tu se nameće osnovno pitanje – da li su električna vozila jeftinija od benzinskih u smislu vlasništva na dugoročnom planu? Odgovor je u principu “da”. Ipak, što bi neki rekli, stvari su „komplikovane“.

Autoweek je, da bi istražio da li je trošak po pređenom kilometru zaista manji u slučaju baterijski pogonjenih vozila, odabrao dva modela koja su iskorišćena za poređenje pogonskih sklopova.

U svrhu poređenja, odabrani su Hyundaijevi puleni, Kona i Kona Electric, dok iz BMW grupacije dolaze Mini Cooper i Mini Electric.

Trogodišnja analiza

Da bi odredio da li su električni automobili zaista efikasniji u finansijskom smislu od benzinskih, Autoweek je izanalizirao vlasništvo u periodu od tri godine.

U svrhu najjasnije moguće komparacije, američka publikacija se držala brojki koje je mogla da odredi. Iz tog razloga, nisu uključeni troškovi finansiranja i premija osiguranja, jer izbori vezani za oba faktora mogu značajno uticati na ukupne troškove.

Početni troškovi

Analiza počinje s direktnom osnovnom cenom ulaznog modela svakog predmetnog vozila. Svi primenjivi savezni poreski krediti su prikazani kasnije u proračunima. Nabavne cene automobila, uključujući i odredišne naknade, su sledeće:

  • Mini Cooper Hardtop: 24.250 dolara
  • Mini Electric: 30.750 dolara
  • Hyundai Kona: 21.440 dolara
  • Hyundai Kona Electric: 38.330 dolara

Kao što možemo videti, benzinci su 6.000, odnosno 7.000 dolara jeftiniji od električnih ekvivalenata, mada ćemo ovim tvrdnjama pokloniti dodatnu pažnju u rezimeu članka, te zato ostanite s nama do kraja. Ovo naravno ne iznenađuje preterano. Pravo pitanje je, da li ušteda koju u toku kasnije eksploatacije donose električni automobili može da kompenzuje inicijalnu razliku u ceni?

Kilometraža

Da bi se na pravi način odradili bitni proračuni vezani za troškove, važno je o kojoj kilometraži govorimo.

U nastojanju da stvari održi na „fer“ nivou, Autoweek je odredio teoretsku godišnju kilometražu od 24.000 kilometara za sve učesnike. Ovo je de facto statistički podatak koji važi za vozače u Americi decenijama. Rezultat proračuna za tri godine samim tim iznosi 72.000 kilometara.

Troškovi održavanja

Ako se pitate da li je održavanje električnih automobila skupo, odnosno kakva je neophodna rutina vezana za njih, razmišljate definitivno na pravi način.

Troškovi održavanja predstavljaju glavni faktor ukupnih troškova vezanih za vozilo, tako da je važno razmotriti zahteve koje nalaže održavanje i troškove kod oba tipa vozila.

Izvor

Da bi izračunao troškove održavanja, Autoweek je iskoristio Your Driving Costs analizu AAA iz 2019. Ona određuje koliko vozač plaća po pređenom kilometru u smislu održavanja, tako da su u kalkulaciju uključeni troškovi vezani za pneumatike, kočnice, zamenu ulja i popravke tokom petogodišnjeg perioda.

Verovatno ste primetili da je to duže od trogodišnjeg perioda koji je primenio Autoweek, tako da je korisno napomenuti da bi izveštaj mogao da ponudi nešto „naduvaniju“ verziju podataka. Bez obzira na to, podaci AAA pružaju solidnu osnovu za izgradnju računice, a svi predmetni automobili tretirani su podjednako.

Podaci

Troškovi održavanja na pređenih 1,6 kilometara, odnosno u okviru kompletnih 72.000 kilometara:

  • Mini: 0,0853 dolara na pređenih 1,6 kilometara/3.839 dolara na pređene 72.000 kilometara
  • Mini Electric: 0,066 dolara na pređenih 1,6 kilometara/2.970 dolara na pređene 72.000 kilometara
  • Hyundai Kona: 0,0909 dolara na pređenih 1,6 kilometara/4.091 dolara na pređene 72.000 kilometara
  • Hyundai Kona Electric: 0,066 dolara na pređenih 1,6 kilometara/2.907 kilometara na pređene 72.000 kilometara

Analiza Autoweeka

Kao što je bilo za očekivati, električni automobili su jeftiniji za održavanje. Ovo u potpunosti ima smisla, jer oni izbegavaju troškove vezane za zamenu ulja, filtera i drugih vidova održavanja motora i menjača.

I Mini i Hyundai nude besplatno trogodišnje održavanje, odnosno u okviru 58.000 kilometara, šta dođe prvo. Budući da se radi o identičnim uslovima, oni su ignorisani u cilju pojednostavljanja analize.

Upotreba energije

Da bi izračunao upotrebu energije oba tipa automobila, Autoweek je iskoristio EPA-ine mere, odnosno galone (3,78 l) i kW potrošene na 100 milja (160 kilometara). Evo rezultata:

  • Mini: 12,1 l/160 km
  • Mini Electric: 31 kWh/160 km
  • Hyundai Kona: 12,5 l/160 km
  • Hyundai Kona Electric: 27 kWh/160 km

Kao što se može videti iz priloženog, konvencionalni Mini je štedljiviji od Kone (mada su rezultati Hyundaijevog modela po nekima precenjeni), ali je Kona Electric efikasnija od Mini Electrica.

Da bismo razumeli na koji način ovi podaci utiču na ukupne troškove, Autoweek je utvrdio koliko košta punjenje baterija električnog automobila u poređenju s točenjem benzina.

Troškovi vezani za benzin

Publikacija je u ovu svrhu iskoristila prosečnu cenu benzina iz februara 2020.: 2,44 dolara za regularni i 3,11 za premijum benzin po galonu. Prevedeno u litre, cene iznose 0,65, odnosno 0,82 dolara (treba istaći da Mini koristi skuplje gorivo). Američka publikacija je namerno izbegla da koristi novije podatke zbog uticaja pandemije i trgovinskih razmirica (što je neminovno dovelo do ne baš jasne slike, ali smo se potrudili da to na kraju objasnimo).

Evo troškova vezanih za benzinski pogonjenu Konu i Mini u okviru pređene 72.000 kilometara:

  • Mini: 4.478 dolara
  • Hyundai Kona: 3.623 dolara

To znači da su Minijevi troškovi goriva iznosili 855 dolara više u odnosu na Hyundaijeve tokom dotične kilometraže.

Troškovi punjenja baterija

Kada je o punjenju baterija električnih automobila reč, te troškove je teže odrediti nego one kod konvencionalnih vozila. Ipak, Autoweeku je to pošlo za rukom uzimajući u obzir faktore kao što su prosečna cena energije po minutu i koliko kilovata to podrazumeva po električnom vozilu.

Određivanje stope punjenja

Mnoge stanice pune po minutu umesto po kilovatu, a ova potonja mera je uporediva s litrama goriva. Da bi ovo objasnio, Autoweek je koristio prosečnu stopu punjenja po minutu, ne računajući članstvo u mreži Electrify America, koje podrazumeva punjenje do 75 kW za 0,22 dolara po minutu. Zatim je stopa punjenja usredsređena na 50 kW, da bi se uzele u obzir spore stanice i smanjila stopa punjenja kada baterija dostigne 80 odsto.

Određivanje troškova punjenja

Da bi odredio troškove punjenja baterija u domaćinstvu, Autoweek je uzeo prosečnu stopu od 0,1282 dolara po kWh u SAD, iz februara 2020. Postoji par faktora koje ova strategija ne uzima u obzir.

Primera radi, cene električne energije u SAD u velikoj meri variraju. U Luizijani građani plaćaju samo 0,0897 dolara za kWh, dok na Havajima cena iznosi 0,3244 dolara za kWh. Međutim, nacionalni prosek predstavlja sasvim dobru ideju.

Podaci

Evo koliko košta električna energija neophodna da Mini Electric i Kona Electric pokriju 72.000 kilometara:

  • Mini Electric: 1.939 dolara
  • Kona Electric: 1.723 dolara

Minijevi troškovi su nešto veći nego Konini, ali razlika nije tako očigledna kao u slučaju benzinskih ekvivalenata.

Troškovi po pređenoj milji

Analiza Autoweeka pokazuje da su oba elektromobila značajno jeftinija za vožnju od benzinskih pandana, što sugeriše da je manje novca potrebno za punjenje baterija nego za punjenje rezervoara. Zapravo, može se uštediti 2.539 dolara na pređene 72.000 kilometara kada se vozi Mini Electric u poređenju s konvencionalnim Minijem, odnosno 1.900 dolara u slučaju Kone Electric naspram konvencionalne Kone.

Deprecijacija

Brz pregled brojki jasno ukazuje na to da vrednost elektromobila pada brže nego njihovih benzinskih ekvivalenata. Autoweek je došao do sledećih vrednosti kada je reč o trogodišnjoj deprecijaciji, koristeći kao izvor Vincentric metriku AAA.

  • Mini Cooper: 8.887 dolara
  • Mini Electric: 13.653 dolara
  • Hyundai Kona: 10.663 dolara
  • Hyundai Kona Electric: 12.288 dolara

Rezultati poređenja trogodišnjih troškova vlasništa

Na osnovu nabavne cene, troškova goriva, održavanja i deprecijacije u periodu od tri godine, evo šta je Autoweek utvrdio kada je reč o ukupnim troškovima vlasništva nad predmetnim automobilima:

  • Mini Cooper: 41.454 dolara
  • Mini Electric: 49.312 dolara
  • Hyundai Kona: 39.817 dolara
  • Hyundai Kona Electric: 55.311 dolara

Kao što se može videti, benzinci su u oba slučaja izašli kao jeftiniji od njihovih električnih ekvivalenata. U periodu od tri godine, konvencionalni Mini će po američkoj publikaciji iz džepa vlasnika odneti 7.858 dolara manje u odnosu na električnu varijantu, odnosno 2.619 dolara godišnje. Slično, posedovanje Kone s benzinskim pogonom može vlasniku da uštedi do 15.494 dolara, odnosno 5.165 godišnje.

Poreske olakšice

Pre nego što nazovete (ne)prijatelja koji poseduje električni automobil i staviti mu pod nos ovaj članak, treba spomenuti i neke dodatne varijable. Konkretno u slučaju električnog Minija i Kone, u ponudi je poreska olakšica od 7.500 dolara. Upravo tu sumu treba oduzeti na početnu cenu, što značajno snižava troškove vlasništva:

  • Mini Electric: 41.812 dolara
  • Hyundai Kona Electric: 47.811 dolara

Šta je jeftinije posedovati, benzinski ili električni automobil?

Uključujući poreske olakšice za električna vozila, kalkulacija Autoweeka pokazuje da je benzinski Mini samo 358 dolara jeftiniji za posedovanje i eksploataciju tokom prve tri godine u odnosu na električni ekvivalent, što je beznačajno.

Zatim, u obzir treba uzeti državne i lokalne subvencije, ako su dostupne. Pored toga, kako godine prolaze, niži troškovi vezani za električno vozilo (gorivo i održavanje) sve više dolaze do izražaja. U Minijevom slučaju to bi moglo da pruži prednost električnom modelu.

Kona Electric, s druge strane, skuplja je od benzinske verzije 7.994 u okviru trogodišnje eksploatacije. Ako se gledaju isključivo troškovi, teško je opravdati kupovinu električne varijante u ovoj situaciji. Ono što se nameće kao konačan odgovor na pitanje „šta je jeftinije, benzinski ili električni automobil“, je da to zavisi od tipa automobila i gomile drugih faktora. Na kraju krajeva, na internetu postoje alati uz pomoć kojih možete i sami odrediti razliku između konvencionalnih i električnih automobila, zasnovanu na individualnim navikama u vožnji, oficijelnim podacima itd.

Da li električna vozila zaista štede novac?

Neki električni automobili koštaju manje-više identično kao nihovi benzinski pandani, dok su drugi značajno skuplji. Sve to zavisi od samog automobila, cene električne energije, stope deprecijacije, dostupnosti olakšica i subvencija itd.

Da li je bolje kupiti električni ili benzinski model?

Mada je kupiti i posedovati konvencionalni automobil možda jeftinije u nekim situacijama, da li je to zaista bolje u potpunosti zavisi od potreba vozača i uslova kojima raspolaže. Nekome će od primarnog značaja biti dostupnost koju pružaju benzinske stanice, dok će drugi biti zadovoljni zbog činjenice da ne zagađuju životnu sredinu i daju neki mali lični doprinos borbi protiv klimatskih promena.

Sporne stavke u analizi Autoweeka

Mada je ekipa iz američkog magazina odradila sjajan posao, približivši nam kako stvari stoje kada je reč o poređenju troškova vlasništva nad konvencionalnim, odnosno električnim automobilima, postoje neke stvari na koje treba skrenuti pažnju.

Analiza je praktično bazirana na samo dva modela u BEV i benzinskim varijantama, gde je naveden izraženiji pad vrednosti u slučaju električnih automobila. Međutim, to ne važi za sve elektromobile. Kod mnogih vrednost pada mnogo sporije. Pored toga, navedene cene za Hyundai Konu nisu korektne. Konvencionalna košta 22.000 ne 21.000 dolara, dok cene za električnu počinju od 33.000, ne 38.000 dolara. Na drugom mestu, cena benzina ide u korist konvencionalnih modela, ali treba imati u vidu da se ona verovatno više nikada neće vratiti na navedeni nivo budući da je sada 40 odsto viša, mada je poskupelo i brzo punjenje, istini za volju, s obzirom da je cena električne energije skočila za 25 odsto. Dalje, sve je više vlasnika koji svoje elektromobile pune preko solarnih panela, što znači da dobar deo vožnje obavljaju „besplatno“.

Neko će postaviti pitanje „a koliko elektromobil vredi kada mu ’crknu’ baterije?“. Pa, isto koliko i automobil s motorom SUS kojem mašina „ispusti dušu“, a po podacima kojima već sada raspolažemo, prosečan vek baterija nadmašuje vek trajanja motora SUS.

Ono što je takođe sporno je uključivanje nabavne cene i pada vrednosti u troškove. Deprecijacija je primenljiva samo u slučaju ako se vozilo proda, tako da bi troškovi vlasništva u tom slučaju bili umanjeni za prihod od prodaje. Na osnovu matematike iz članka, ako neko kupi vozilo za 50.000 dolara, doživi „totalku“ svodeći vrednost na „nulu“, ispalo bi da je u gubitku 100.000 dolara, dok je u stvarnosti ostao bez prvobitne sume plus prateći troškovi.

, realne razlike vezane za troškove između električnih modela i njihovih konvencionalnih pandana su mnogo manje, tako da se oni u okviru 72.000 pređenih kilometara svode na manje-više isto, ne kako se tvrdi u članku.

U svakom slučaju, vreme radi za električne automobile, i na ovaj i na onaj način, posebno ako u obzir uzmemo da će u perspektivi cene baterija padati i da će tehnologija napredovati.

Izvor: Autoweek via EcoDrive

Priredio: Pavle Barta

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime