Jedan od najpopularnijih SUV/krosovera B segmenta u Evropi, Renault Captur, upravo je prošao kroz redovnu restilizaciju druge generacije.
Pre više od deset godina, krosoveri B i C segmenta bili su u povoju na Starom kontinentu, tako da je bilo dovoljno prostora da se kreira bestseler.
To je na pravi način iskoristio Renault, lansiravši Captur 2013. na Salonu automobila u Ženevi. Ubrzanim tempom, francuski pulen se popeo do samog vrha po pitanju prodaje u Evropi.
Mali krosover je sada na sredini životnog ciklusa u okviru svoje druge generacije, s tim što je konkurencija u dotičnom segmentu oštrija nego ikada ranije. Zapravo, do te mere je oštra da se traga za alternativnim izvorima prihoda, što za posledicu ima prisustvo Mitsubishijevog rebrendiranog i redizajniranog modela u vidu ASX-a. Ipak, od sada niko neće moći da kaže da se radi o „istom“ automobilu, budući da je Captur osvežen do te mere da izgleda kao da se radi o potpuno novom modelu.
Usvajajući novi korporativni dizajnerski jezik, i u isto vreme aktuelne trendove koji nalažu povratak SUV/krosovera korenima (što podrazumeva robusniji stajling, ne nužno i sposobnosti), Renault Captur za 2024. nastoji da profitira na uspehu ostvarenom prethodnih godina. Ovaj model je do sada prodat u preko dva miliona primeraka u 90 zemalja širom sveta, računajući vreme dolaska na tržište pre više od 10 godina.
Novi dizajnerski jezik koji je kreacija Žila Vidala, očigledno je zreliji i za korak bliži premijumu. Pored toga, francuska kompanija nije zaboravila na nove stvari. Tu je novi Esprit Alpine finiš, kabinski prostor je dobio nove opcije na planu tapacirunga i nove ekrane na armaturnoj tabli. U zavisnosti od verzije, dostupni OpenR Link multimedijalni sistem s integrisanim Googleom „obezbeđuje najbolju moguću tehnologiju s Android Automotive 12, prvi put u jednom automobilu B segmenta“.
Potpuno nova elektronska arhitektura je dizajnirana tako da pruži bolju bezbednost i performanse. Renault je dodao funkciju prediktivne hibridne vožnje i Active Driver Assist sistem, što u prevodu znači da je ostvaren Nivo 2 autonomne vožnje. Spolja gledano, zadnji deo je suptilno modifikovan s unapređenom grafikom LED signalnih grupa u „L“ formi, dok se novi „dijamantski“ logo nalazi i napred i nazad. Hroma više nema, ali anfas uključuje atraktivna LED dnevna svetla, novi logo, uz potpuno redizajnirane farove, masku hladnjaka i odbojnik.
Što se unutrašnjosti tiče, restilizacija je mnogo blaža nego u slučaju eksterijera. Ipak, Renault je unapredio ekrane, povećavši centralni displej info-zabavnog sistema na 10,4 inča, odnosno 10,25 inča kada je reč o digitalnom klasteru instrumentacije. Kože takođe više nema, a umesto nje su tu obnovljivi materijali poput konoplje.
Ako zavirimo ispod haube, uvidećemo da će osveženi Captur biti u ponudi s čak pet pogonskih sklopova. Ulazni motor je 1,0-litarski turbo s 90 ks, dok perjanicu čini 1,3-litarska jedinica sa 160 konja. Međutim, u Renaultu smatraju da je najbolja verzija E-Tech hibrid sa 145 ks, za koji se u Francuskoj već sada odlučuje 41 odsto kupaca.
„Pre više od 10 godina, Renault je revidirao standarde B segmenta, ubrizgavši u Captur DNK ’automobila za život’. Ova vizija otelotvoruje maksimalan komfort u kompaktnim dimenzijama od 4,23 metra. Nadovezujući se na uspeh s preko dva miliona prodatih vozila, Captur nastavlja da se ističe u gomili. Naravno, sada je više u skladu s duhom vremena s novim, odlučnijim dizajnom, E-Tech hibridnim sklopom i OpenR Linkom s integrisanim Google servisima. U svakom slučaju se radi o korisnim tehnologijama“, rekao je Fabris Kamboliv, šef marke Renault.
Restilizovani Renault Captur se proizvodi u fabrici u Valjadolidu, a na evropsko tržište stupa ovog meseca. Proizvodni pogon u Španiji je dom Renaultovih automobila još od 1953., gde je do danas proizvedeno preko osam milona vozila, od kojih su 2,2 miliona Capturi.