Zoeov zamenik će počivati na novoj električnoj platformi.
S modelom Zoe, Renault je imao prilično pristojnog predstavnika u segmentu gradskih električnih automobila.
Dotično vozilo postaje vremešno što za posledicu ima kaskanje za rivalima po mnogim osnovama. Francuski proizvođač će ga zemeniti Renaultom 5, koji će biti oživljen u vidu električnog hečbeka na novoj mehaničkoj platformi.
Naravno, novi Renaultov elektromobil je viđen kako se testira na javnim putevima, kako u prototipnoj tako i serijskoj formi, a novi „tizer“ prikazi otkrivaju dizajn spoljašnosti, nekoliko nedelja (ili meseci) pred zvaničnu premijeru.
Inženjerski centar za globalnu proizvodnju kraj Pariza, mesto je gde francuska kompanija precizno reprodukuje aktuelne proizvodne procese u cilju konstruisanja prototipova koji predstavljaju buduće serijske modele, uz naravno validiranje proizvodnog procesa. Ovo je lokacija gde se razvijaju i sklapaju svi budući Renaultovi modeli, od faze ranih prototipova do pretproizvodnih testnih vozila.
Novi Renault 5 poseduje izvesne detalje koji ga čine modernim, pa čak i futurističkim do izvesne mere. Ako ste videli Renault 5 Prototype, koncept koji je prethodnica serijskog modela, verovatno ćete biti zadovoljni činjenicom da će primerak koji će se naći u prodajnim salonima biti gotovo identičan. U ovom trenutku nisu svi detalji u potpunosti vidljivi, jer je još uvek prisutna izvesna doza kamuflaže na karoseriji. Ne znamo kakav je konkretan dizajn prednjeg odbojnika, točkova i zadnjeg dela primera radi, ali će sve verovatno biti obelodanjeno uskoro.
Kada je reč o onome ispod „lima“, Renault 5 će biti zasnovan na novoj CMF-B EV platformi, koja je razvijena s B segmentom električnih vozila na umu, i koja će pružiti do 30 odsto niže proizvodne troškove u poređenju sa Zoeom, koji će biti ukinut sledeće godine.
Ovo je ostvareno uglavnom zbog činjenice što ova arhitektura oko 70 odsto svojih komponenti deli s Renault CMF-B platforme, koju koriste modeli s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Baterija će biti lakša nego ona u Zoe, ali nema detalja u vezi s kapacitetom. Za razliku od Volkswagena ID.3, elektromotor će biti smešten napred.