Naslovna ECO2 EV baterije: Hladnoća? Nema problema

EV baterije: Hladnoća? Nema problema

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club

CATL je izdao dva saopštenja ove nedelje. Kineska kompanija radi na baterijama koje bolje rade po hladnom vremenu i brže se pune.

Jedan za drugim, rešavaju se problemi vezani za tehnologiju baterija. Ipak, bez obzira na to, i dalje postoji veliki broj ljudi koji su negde nešto pročitali što se uklapa u neko njihovo viđenje stvari (u kojem nema mesta za električne automobile), te se toga drže kao pijan plota. Jedna od tih stvari je loše izdanje elektromobila po hladnom vremenu.

Naravno, strah od nepoznatog kao odlika ljudi generalno, pretočio se u neizvesnost i sumnju vezanu za električne automobile kada je o ovoj našoj temi reč. Te strahove dodatno podgreva industrija fosilnih goriva, koja intenzivno ulaže u članke, odnosno medije koji u sumnju dovode novu tehnologiju, što smo već videli u prošlosti od strane duvanske industrije, koja je uspela mnoge ljude da ubedi da je pušenje zapravo zdravo.

Činjenica je da današnja tehnologija baterija nije dovedena do perfekcije, ali je isto tako činjenica da napreduje iz dana u dan. Da bi električna revolucija u oblasti automobilske industrije uspela, još dosta toga treba da se uradi. S druge strane, čini se da Norvežani nisu posebno zabrinuti zbog vožnje elektromobila zimi, dok su u nekim drugim regionima, poput severnih saveznih država SAD i Kanade, ljudi čuli „užasne priče“. Naravno, te priče se u najvećoj meri šire putem lažnih vesti koje mnogi oberučke prihvataju, bez bilo kakvog kritičkog osvrta, ali i putem plaćenih članaka u etabliranim i renomiranim medijima.

Potpuno je jasno da je takva praksa kontraproduktivna, jer u senku baca valjane informacije vezane za električne automobile i njihovu vožnju tokom zimskog perioda. Naravno, neki električni automobili bolje funkcionišu pri niskim temperaturama od drugih, to je prosta činjenica.

CATL hladnoću ne vidi kao problem

Najveći svetski proizvođač baterija objavio je ove nedelje da je razvio nove materijale za litijum-jonske baterije, koji će dramatično poboljšati efikasnost punjenja električnih automobila, posebno u uslovima ekstremne hladnoće.

Kako prenosi Rojters, Vu Kaj, glavni naučnik CATL-a, rekao je na forumu održanom u Šangaju da ključ predstavljaju novi elektrolitni materijali, koje je razvila njegova kompanija. Vu nije naveo kako je CATL-u uspelo da poboljša baterije koje je opisao, ali je rekao da bi novi elektrolit mogao da obezbedi povećanje efikasnosti za 50 odsto pri ekstremnoj hladnoći (minus 20 stepeni Celzijusa), odnosno 43 odsto pri normalnijim temperaturama.

Zimski vremenski uslovi predstavljaju izazov za električna vozila, jer hladnoća usporava reakcije unutar rastvora elektrolita neophodnih za prenos naboja između katode baterije i anode. U hladnim uslovima, baterija takođe mora da obavi dodatni posao u vidu samozagrevanja, kao i zagrevanja unutrašnjosti automobila, što dodatno skraćuje autonomiju.

Vreme punjenja od samo 10 minuta

U suštini, vlasnici električnih automobila u najvećoj meri baterije svojih vozila pune preko noći u kućnoj režiji, što je i najjeftinije.

Naravno, neki skeptici su prosto „zgroženi“ time što baterija treba da se puni osam ili deset sati. To što ćemo posle toga da se vozimo nedelju-dve dana, to nema veze… Kada pokušate da im objasnite neke stvari i upoznate ih s punjenjem nivoa 1, nivoa 2 ili nivoa 3, obično ni ne slušaju šta govorite, već u glavi smišljaju šta će vam „odgovoriti“, što se najčešće svodi na njihov odlazak na benzinsku stanicu i punjenje rezervoara „za pet minuta“.

Pored toga, još uvek je veliki broj ljudi koji smatraju da klimatske promene ne postoje (verovali ili ne), kao i onih koji uopšte ne mare za globalno zagrevanje. Njihov čest „argument“ je (ponovo verovali ili ne) da je drveću i biljkama generalno potreban ugljen-dioksid da bi rasli, tako da što više CO2 to bolje?!

No, da se vratimo na Vua. Osim što će se baviti poboljšanjem performansi po hladnom vremenu, CATL će započeti masovnu proizvodnju baterija sposobnih da isporuče domet od 400 kilometara uz desetominutno punjenje, i to do kraja ove godine. To nije kraj, jer će kompanija postaviti lestvicu na još viši nivo i skratiti vreme punjenja na 5-7 minuta za sličnu autonomiju. Doduše, Vu nije pružio bilo kakve tehničke detalje u vezi s novim baterijama, tako ne znamo sa sigurnošću da li su u polučvrstom stanju ili ne.

Potraga za baterijama u čvrstom stanju

Toyota je nedavno okupirala naslovne strane na internetu, saopštivši da će u roku od nekoliko godina imati u ponudi električne automobile napajane baterijama u čvrstom stanju. Japanska kompanija tvrdi da će obezbediti domet od 1.200 kilometara i da će vreme punjenja iznositi 10 minuta. Pored toga, Toyota kaže da će njene nove baterije koštati upola manje i biti upola manje mase u poređenju s konvencionalnim litijum-jonskim jedinicama koje se danas koriste.

U saopštenju za medije, iz japanskog koncerna su poručili: „Naredna generacija električnih automobila će usvojiti nove baterije, uz pomoć kojih smo odlučni da postanemo svetski lider na planu potrošnje električne energije u EV sektoru. S resursima koje zarađujemo, podićićemo atraktivnost naših proizvoda na viši nivo, kako bismo premašili očekivanja kupaca i ostvarili sigurnu zaradu. Lansiraćemo novu generaciju električnih automobila na globalnom nivou, kao i kompletnu EV ponudu do 2026. Do 2030., 1,7 miliona jedinica od ukupno 3,5 miliona će obezbediti BEV Factory. Elektromobili s baterijama koje ćemo proizvoditi inspirisaće srca svih kupaca.“

Vu je rekao da je skeptičan po pitanju toga da su baterije u čvrstom stanju spremne za masovnu proizvodnju, što jeste neki opšti konsenzus trenutno. Takođe je skeptičan prema tvrdnjama vezanim za smanjenje troškova. „Ono u šta sam siguran je da trenutno niko u našoj industriji u ovom trenutku nije u stanju da masovno proizvodi čvrste baterije. Tvrde da mogu prepoloviti troškove, što je veoma uzbudljivo i moglo bi da izazove ’tektonske poremećaje’, ali pitam se s kojom osnovom to upoređuju.“ Ipak se čini da Vu ima snažno uporište u svom stavu.

Vesti o poboljšanjima baterija su učestale u poslednje vreme i pojavljuju se gotovo na svakodnevnom planu. Možda postoje kompanije mimo CATL-a, koje su spremne da lansiraju baterije nove generacije, koje traju duže, obezbeđuju dužu vožnju, pune se brže i rade bolje u uslovima hladnog vremena. Mora da je za proizvođače automobila pravi pakao kada moraju da se okrenu na neku stranu i odluče se kada je u pitanju nabavka baterija za njihove električne automobile.

Čitava situacija pomalo podseća na jedan prilično dinamičan period u računarskoj istoriji, kada su brži moćniji procesori bivali predstavljani gotovo svake nedelje, što je za posledicu imalo da mašine koje ljudi kupe ujutro, postanu zastarele do kraja dana. Ipak, to su u suštini dobre vesti za sve ljubitelje i zagovornike električnih automobila. Električna vozila koja će biti lansirana u naredne dve godine predstavljaće kvantni skok na planu tehnologije baterija. EV revolucija tek počinje i stvari će uskoro postati veoma zanimljive.

Priredio: Pavle Barta

Izvor: EcoDrive

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime