Duži od prethodnika, model druge generacije može da se pohvali i novom tehnologijom u svakom smislu.
Škoda Kodiaq za 2024., zvanično je lansirana nakon poslovično dugačke „tizer“ kampanje.
Prostranija alternativa VW Tiguana usvojila je evolutivni dizajn spoljašnjosti u kombinaciji s revidiranim enterijerom koji jeste fokusiran na ekrane, ali bez eliminacije konvencionalnih kontrolnih jedinica.
Konačno, u igri je i „plug-in“ hibridni pogon, kao deo šireg spektra unapređenja u kojima uživa druga generacija.
Počev od spoljašnjosti, Škoda je produžila Kodiaq za 61 milimetar za ukupnu dužinu od 4.758 milimetara. Ipak, međuosovinsko rastojanje je ostalo neizmenjeno (2.971 milimetar). Ono što je u današnje vreme neobično za automobil nove generacije, širina je smanjena za 18 milimetara (1.864 mm), dok je krov bliže tlu za 17 milimetara (1.659 mm).
Češki SUV srednje veličine je dostupan uz čitav niz alu naplataka različitog dizajna, dimenzija od 17 do 20 cola, uz devet boja karoserije, uključujući novu nijansu pod imenom „Bronx“ zlatna metalik. Perjanicu čini Sportline model, koji krase brojni crni akcenti, što podrazumeva potpuno crne D stubove po prvi put. Krovne šine, okviri prozora, obloge bočnih retrovizora, oivičenje prednje maske, zadnji difuzor i oznake, sve je u crnoj boji kod ovog modela. Ko se odluči za perjanicu, uživaće i u „Sportline“ oznakama na prednjim krilima, uz ekskluzivne točkove od 19 cola sa sjajnim antracit finišem. Jedinice od 20 cola s aerodinamičkim elementima su opcione.
Novi Kodiaq usvaja evolutivni dizajn, „začinjen“ zadnjom svetlosnom trakom. Kada smo već kod osvetljenja, Škoda je u svoj praktični SUV instalirala drugu generaciju matričnih LED farova, koji sada imaju dodatnih 50 svetlosnih elemenata i isporučuju 15 odsto intenzivniji svetlosni snop. Ovo inteligentno rešenje je standardno kod Sportline modela i može da se dobije s horizontalnom svetlosnom trakom duž prednje maske.
Kada je o unutrašnjosti reč, promene su primetne već na prvi pogled. Ovde se ne radi samo o velikom ekranu, jer su prisutne i dodatne modifikacije. Za početak, birač menjača počiva na stubu volana, što obezbeđuje više prostora između prednjih sedišta. Manje je fizičkih prekidača nego ranije, budući da je Škoda instalirala Smart Dials rešenje na centralnoj konzoli, koje dolazi u vidu 1,25-inčnih displeja, ugrađenih u tri rotaciona birača u maniru Audija TT.
Dok spoljašnji prstenovi omogućavaju vozaču i suvozaču da podešavaju temperaturu unutar vozila, grejanje sedišta i ventilaciju, centralni displej može da se modifikuje na način da prikazuje četiri različite funkcije: jačinu zvuka, jačinu ventilacije, smer strujanja vazduha i inteligentni klima uređaj. Ostatku funkcija se pristupa kroz standardni 10-inčni digitalni klaster instrumentacije, koji može doći u kombinaciji s opcionim „head-up“ displejem.
Naravno, praktičnost Kodiaqa je nenadmašna u segmentu SUV/krosovera srednje veličine. Kupci će od sada moći da uživaju u zapremini prtljažnika od čak 910 litara, i to bez spuštanja naslona zadnjih sedišta, što je 75 litara više nego ranije. Kada se nasloni zadnje klupe spuste, zapremina raste na 2.105 litara, što je 40 litara više u odnosu na prvu generaciju. Ko se bude odlučio za model sa sedam sedišta, moći će da koristi prtljažnik od 340 litara iza trećeg reda, odnosno 70 litara više nego ranije. Kada se zadnja sedišta spuste, korisna zapremina se penje na 845 litara, što je suficit od 80 litara u poređenju s prvom generacijom. Maksimalna zapremina verzije sa sedam sedišta je povećana za 30 litara, na 2.035. Pored toga, ovaj model obezbeđuje dodatnih 15 milimetara u visini glava za putnike u trećem redu.
Kao što se očekuje od jednog porodičnog SUV-a, Kodiaq je „napakovan“ brojnim „praktikalijama“: USB-C portovi od 45 W, još jedan USB-C priključak od 15 W ugrađen u retrovizor, devet zvučnika (Canton audio uređaj s 14 zvučnika je opcioni) i induktivno punjenje s funkcijom hlađenja za dva mobilna telefona. Dostupna je i funkcija masaže kod prednjih sedišta, a nov je kontrolni meni klima uređaja, koji nudi lak pristup, bez obzira što je većina fizičkih dugmića uklonjena.
Pogon obezbeđuje širok spektar motora s unutrašnjim sagorevanjem, počev od 1.5 TSI benzinca koji profitira na blago hibridnoj tehnologiji. Funkcioniše u Milerovom ciklusu i izvlači koristi od turbopunjača varijabilne geometrije. Ovaj motor proizvodi 150 ks i poseduje evoluciju sistema aktivne kontrole rada cilindara, što štedi gorivo kada nije neophodna veća isporuka snage. Za dodatnu efikasnost, ovaj pogonski sklop podržava rekuperaciju energije dobijene iz kočenja, tako da se Škodin SUV može kretati bez angažmana benzinskog motora.
Oni koji su u potrazi za više snage, moći će da se okrenu 2.0 TSI jedinici s 204 ks, koja dolazi s pogonom na sve točkove (1.5 TSI dostupan je isključivo s prednjim pogonom). Na veselje ljubitelja dizelaša, 2.0 TDI sa 150 ks je i dalje dostupan (s prednjim pogonom), kao i verzija sa 193 ks (s pogonom na sve točkove). U oba slučaja, menjač je sedmostepeni DSG.
Značajnu vest predstavlja „plug-in“ hibrid baziran na 1.5 TSI agregatu, koji kombinovano isporučuje 204 ks. Ovaj model poseduje litijum-jonsku bateriju kapaciteta 25,7 kWh, koja pruža ozbiljnu čisto električnu autonomiju od 100 kilometara. Kada se „struja“ potroši, baterija se može dopuniti AC punjačem od 11 kW, odnosno DC varijantom do 50 kW.
Kao što je i očekivano, Kodiaq iV plaća penale kada je reč o zapremini prtljažnika, koja u njegovom slučaju iznosi „samo“ 745 litara. To je 165 litara manje od regularnog modela s pet sedišta. Trebalo bi spomenuti da će Škoda elektrikovanu verziju prodavati isključivo s pogonom na prednje točkove i šestostepenim DSG menjačem.
Nakon 841.900 prodatih jedinica, Kodiaq ulazi u drugu generaciju s namerom da pojača svoju poziciju Škodinog SUV bestselera. S prodajom kreće početkom sledeće godine.
Izvor: Škoda via EcoDrive