Naslovna AKTUELNO BYD ispred Tesle

BYD ispred Tesle

fxxx.club tube www.hqsexvideos young hoe elle rose has her pussy stretched.pornpals.club

BYD je započeo automobilski biznis otprilike kad i Tesla, ali je njegov put ka samom vrhu svetske automobilske industrije bio potpuno drugačiji.

Poslednjih desetak godina, svedoci smo velikog uzdizanja kineskih marki, koje ne samo što su počele da kreiraju i prodaju kvalitetnije automobile u većem broju na lokalnom tržištu, već su počele da se šire van granica „Narodne republike“.

Ono što je indikativno je što se „invazija“ ne vrši uz pomoć tradicionalno pogonjenih automobila, već onima kojima pripada budućnost. Jedna od takvih kompanija je BYD, što je akronim za „Build Your Dreams“ („izgradi svoje snove“), koja je osnovana pre gotovo 30 godina i već se nametnula kao jedan od glavnih izazivača zapadnim proizvođačima.

Kao što je slučaj s mnogim drugim kineskim firmama iz ranih 2000-ih, ostatak sveta nije ozbiljno shvatao BYD. Glavni razlog je nekada uobičajena praksa kineskih proizvođača, koja je podrazumevala kopiranje proizvoda etabliranih marki, kao i odsustvo tehničkih i dizajnerskih inovacija.

U međuvremenu su se stvari promenile a BYD je postao udarna snaga kineskih ambicija u oblasti električnih automobila. Kompanija je tokom 2023. prodala preko tri miliona vozila širom sveta, što je impresivno postignuće kada se uzme u obzir da je 2020. plasirala tek 427.000 jedinica. Dakle, prošlogodišnji rezultat je gotovo sedmostruko veći u odnosu na onaj pre samo tri godine, a od marta 2022., BYD je najavio da će resurse i proizvodne kapacitete izmestiti s tradicionalnih na čisto električna vozila.

Ove nedelje pristigla je vest koju smo svi negde očekivali – BYD je po prodaji pretekao Teslu!

Dakle, šta je tačno BYD? Kakve automobile proizvodi i zašto je konačno ušao u „radar“ ostatka sveta?

Made in China

Kompanija je osnovana 1995. u Kini, a započela je poslovanje sa samo 20 zaposlenih. Prvu kancelariju van granica matične zemlje je otvorila u Roterdamu tri godine kasnije, 1998., nakon čega je započela izgradnju prvog industrijskog parka u Kini 2000. Dotični kompleks u Pingšan distriktu u Šenženu, završen je 2007., i od tada igra ulogu sedišta firme. BYD je predstavništvo za Severnu Ameriku pozicionirao u Los Anđelesu 2011., nakon što je ovaj grad formirao veliku narudžbinu električnih autobusa. Matična kompanija, BYD Company Ltd, proizvodi brojne proizvode, uključujući solarne panele, industrijsku opremu, elektronske komponente itd.

Inicijalno, BYD nije bio proizvođač automobila, a prva dva velika ugovora su se ticala snabdevanja Nokije i Motorole litijum-jonskim baterijama. Automobilske ambicije su započele da se ostvaruju 2003., s pripajanjem Xi’an Qinchuan Automobilea.

Do 2005., prvi serijski model (kompaktna limuzina F3) već je bio na tržištu, da bi 2008. bila predstavljena „plug-in“ hibridna varijanta pod imenom F3DM. Ono što je interesantno je da je ovaj rani PHEV bio prikazan na Salonu automobila u Ženevi 2008., što je već u to vreme nagovestilo međunarodne ambicije. Ipak, u to vreme su kineski automobili bili sumnjivog kvaliteta, neuglednog dizajna i poprilično zaostale tehnologije, tako da ih niko nije shvatao suviše ozbiljno.

Te godine, Berkshire Hathaway Vorena Bafeta otkupio je akcije BYD-a vredne 225 miliona dolara, u najvećoj meri zbog biznisa u oblasti baterija, što je kineskoj firmi dalo vetar u leđa. U godinama koje su usledile, ogromna ulaganja i subvencije vezane za električne automobile, koje je obezbedila kineska vlada, dodatno su doprinele rastu kompanije, kao i ostatku kineske automobilske industrije, koja je posle pandemije počela da se nameće kao svetski lider.

Danas je ona angažovana u okviru nekoliko programa i sporazuma s različitim entitetima i vladama širom sveta, pre svega u cilju promovisanja električnih vozila, proizvodnje sirovina za EV baterije i izgradnje brojnih proizvodnih objekata koji treba da podrže masivnu ekspanziju.

BYD automobili?

Kineska kompanija proizvodi čitav niz tipova vozila, od malih gradskih automobila do autobusa i kamiona. Većina je dostupna s „plug-in“ hibridnim ili čisto električnim pogonskim sklopovima. Naime, BYD je često navođen u Kini kao „najveći svetski proizvođač električnih vozila“, ali su u računicu uzlazili i hibridi, tako da taj podatak s razlogom nije priznavan od strane ostatka sveta.

Putnički automobili se proizvode pod sopstvenom markom, tako da nose „BYD“ oznaku, ali i u okviru nekoliko odvojenih brendova, gde svaki poseduje sopstveni bedž i identitet. BYD Seagull hečbek iz B segmenta je najmanji model u ponudi, a nakon njega sledi Dolphin iz C kategorije vozila. Oni koji preferiraju limuzine, mogu da se odluče za kompaktni Qin, a tu je i Seal, rival Tesla Modela 3 i Volkswagena ID.7. Za one koji vole veća vozila, dostupan je Han. Ljubitelji krosovera imaju izbor u vidu modela Atto 3, Song i Tang.

Brend Denza spada u BYD-ovu premijum ponudu. Inicijalno, radilo se o zajedničkom poduhvatu s Mercedes-Benzom, da bi ova marka sada u ponudi imala tri modela: N7 i N8 krosovere, kao i D9 luksuzni monovolumen.

Yangwang je još jedna marka koja gravitira luksuznom delu skale, ali je pozicionirana direktno naspram evropskih premijum proizvođača, tako da ne treba da čudi što startna cena za U9 sportistu i U8 veliki SUV kreće od milion juana (141.000 dolara).

BYD je najavio novi brend u oblasti putničkih vozila pod imenom Fangchengbao, koji je „specijalizovan za profesionalne i personalizovane identitete“, a u ponudi će imati „plug-in“ hibridna vozila dizajnirana za obavljanje specifičnih zadataka poput terenske vožnje ili brzih krugova na trkačkoj stazi.

Segment komercijalnih vozila takođe predstavlja važnu stavku za BYD. Kineska kompanija proizvodi male električne vanove, kao što je BYD M3 (ETP3 u Evropi), ali i veće kamione (klase 5,6,7 i 8) na sopstvenoj „heavy-duty“ platformi, koja može biti prilagođena obavljanju čitavog spektra zadataka. BYD takođe proizvodi autobuse na nekoliko lokacija širom sveta, uključujući SAD (Lankaster, Kalifornija).

Ispred Tesle

BYD je po prodaji nadmašio Teslu najpre 2022., kada su u računicu uključena i čisto električna i „plug-in“ hibridna vozila, tako da to poređenje i nije ispravno. Međutim, 2023. je bila godina kada je prodaja elektromobila kineskog proizvođača vrtoglavo porasla, nadmašujući Teslu u četvrtom kvartalu s 526.400 isporučenih elektromobila, u poređenju s 484.500 američke marke.

Tržišta na kojima je prisutan BYD

Kada je reč o ekspaniji van matične zemlje, kineski proizvođač je najpre stupio na tlo Bliskog Istoka, Južne Amerike i Afrike. Od osnivanja, kada je imao par desetina zaposlenih, BYD-ova radna snaga je povećana na čak 290.000 duša, uz formiranje 40 globalnih ogranaka (podatak s kraja decembra 2021.).

Pored pomenutih regiona u koje je BYD pristigao inicijalno, treba istaći da trenutno prodaje putničke automobile na izvesnim evropskim i južnoazijskim tržištima, kao i Velikoj Britaniji i Okeaniji. U Evropi, prisutan je u 19 zemalja, a već ima fabriku u Mađarskoj, gde proizvodi električne autobuse. U zemlji naših severnih suseda, BYD planira da otvori i drugi proizvodni pogon.

SAD

Kineska kompanija trenutno ne prodaje automobile preko „velike bare“, uprkos tome što ima sedište u Los Anđelesu. SAD su uvele prilično visoke carinske tarife od 27,5 odsto na automobile proizvedene u Kini, tako da zbog tekućih trgovinskih i političkih tenzija između ove dve zemlje, BYD još uvek nije dostupan na tlu Sjedinjenih Država. Ipak, očekuje se da će se situacija promeniti u doglednoj perspektivi.

Međutim, BYD jeste prisutan u Severnoj Americi, jer prodaje svoja vozila u Meksiku. Takođe kolaju priče da planira izgradnju fabrike u ovoj zemlji, što bi u teoriji omogućilo da prodaje svoja vozila u SAD, oslobođena visokih carinskih troškova.

Koliko vozila BYD prodaje na globalnom planu?

Kompanija je prodala 3,02 miliona elektromobila i priključnih hibrida tokom 2023., što je značajan porast u odnosu na 1,85 miliona iz 2022. Dakle, radi se o napretku od čak 62 odsto, što pokazuje snažnu tendenciju koja će se nastaviti, što biva jasno kada pogledamo BYD-ov projektovani portfolio i velike ambicije vezane za proširivanje na nova tržišta.

BYD baterije

Mnogima je poznata činjenica da je ova kineska kompanija jedan od najvećih svetskih snabdevača punjivim baterijama, tako su da svi baterijski paketi koje implementira u svoja vozila proizvedeni unutar kuće. Takođe baterijama snabdeva druge proizvođače električnih automobila, a kolaju glasine da će Mercedes-Benz od 2025. startovati s proizvodnjom elektromobila koji će koristiti baterije ovog kineskog proizvođača.

BYD Blade Battery

Tokom godina, BYD je razvio sopstveni, zatvoreni lanac snabdevanja, od ekstrakcije minerala do konačnog sklapanja baterijskih paketa. Ovo je kompaniji omogućilo ne samo da značajno uštedi na baterijama koje bi inače kupovala, već i da značajno investira u istraživanje i razvoj. Plod ovakve organizacije se ogleda u naprednoj BYD Blade bateriji, koja prioritet stavlja na bezbednosne atribute u odnosu na maksimalnu energetsku gustinu, što čini se da baš i nije slučaj s ostalim proizvođačima električnih vozila.

Cene i kvalitet

Da BYD ne proizvodi kvalitetna vozila, ne bi mogao da ih prodaje u tolikom broju. Inicijalni testovi koje su obavili automobilski novinari u Evropi ukazuju da se radi o solidnim automobilima koje krasi visok odnos uloženog i dobijenog. Dizajn, kako spoljašnjosti tako i enterijera, značajno je uznapredovao, tako da imamo posla s vozilima koja su daleko od kineskih poluproizvoda od pre desetak i više godina.

Kao primer možemo uzeti BYD Seal. Njega je „pod lupu“ stavila redakcija britanskog Autocara, koja je zaključila da poseduje enterijer koji „je vizuelno primamljiviji od onog minimalističkog i strožeg u Modelu 3“, kao i da dvomotorni Seal s pogonom na sve točkove nadmašuje Model 3 sa sličnim specifikacijama. Kao konkurenti su spomenuti i Hyundai Ioniq 6 i BMW i4, što su rivali za respekt, ali i naspram njih Seal ima argumente. Slično, BYD Dolphin iz C segmenta, koji startuje s cenom od samo 26.195 funti (takođe po Autocaru), „uvodi dug domet i impresivnu praktičnost u kategoriju malih električnih automobila, po veoma pristojnoj ceni“. Jednostavno rečeno, BYD-ovi modeli čini se da nude impresivnu autonomiju, tehnologiju i performanse za mnogo manji novac u odnosu na konkurenciju, što je veoma indikativno u vreme kada su evropski proizvođači zabrinuti zbog teškoća koje imaju u smislu plasiranja sopstvenih električnih automobila po dovoljno konkurentnim cenama. Oni BYD vide kao ozbiljnu pretnju, i to do te mere da je Evropska unija u obzir uzela razmatranje uvođenja carinskih dažbina na kineska vozila.

Mada BYD još uvek nije prisutan na svim tržištima, i mada SAD i Evropa mogu otežati život kineskim proizvođačima automobila, ova kompanija je možda najbolji pokazatelj do koje mere je kineska automobilska industrija napredovala. Samim tim, stvari se neće završiti na ovom članku, jer imamo neki osećaj da ćemo o BYD-u sve češće pisati kao jednoj od najrelevantnijih svetskih automobilskih sila.

Izvor: EcoDrive

www.regbeegtube.com slutwifetraining rachel. www.onlychicas.net xmas lingerie lesbians have closeup threeway.

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime