Naslovna INFO INDUSTRIJA Porsche i zvanično na berzi

Porsche i zvanično na berzi

Juče je u Nemačkoj lansirana inicijalna javna ponuda Porschea, a sudeći po prvim izveštajima, startovala je odlično.

Ovo je jedna od najvećih inicijalnih javnih ponuda ikada u Evropi, a pri lansiranju, Porsche AG je procenjen na 72 milijarde dolara, s tim što je Rojters izvestio da se tokom dana vrednost akcija povećala dostigavši vrhunac od 84,85 dolara, da bi se stabilizovala na 80,74 dolara po akciji. Na četiri velika investitora se odnosilo 40 odsto ponude, s 25 odsto koje idu porodicama Porše i Pih. Ne spominje se koliko je ukupno akcija stavljeno u ponudu, a prethodno smo izvestili da bi 911 miliona moglo da čini inicijalnu javnu ponudu, u čast kultnog modela marke iz Cufenhauzena.

Po Rojtersu, 19,5 milijardi evra je podignuto iz inicijalne javne ponude. Nešto ispod polovine te sume će otići u Porscheovu matičnu kompaniju, Volkswagen. Ova sredstva će pomoći u podršci i napretku tekuće tranzicije ka potpunoj elektrifikaciji.

Ono što je interesantno je da Rojters takođe pominje da je vrednost Porschea AG tek nešto niža od VW-ove, mada to „nešto“ u ovom slučaju iznosi 4,6 milijardi dolara. Porsche je pokušao da otkupi Volkswagen 2008. ali nije uspeo u svojoj nameri, mada je na kraju došlo do spajanja dva čuvena nemačka proizvođača 2011.

Porsche se na ovaj način pridružuje rastućoj grupi performantnih brendova koji su ušli u javnu ponudu. Ferrari je to učinio 2015., startujući prilično problematično, da bi se vrednost popela na preko 400 odsto do kraja 2019.

I Ferrari i Porsche su među vodećim markama po pitanju prodajnih marži. Budući da su obe kompanije otišle na berzu, ostvario se potencijal za dalje uspehe. Pored toga, luksuzne marke su generalno prosperirale mnogo više poslednjih godina nego velikoserijske. Veći broj investicionih mogućnosti bi trebalo da predstavlja dobre vesti po pitanju napretka proizvođača kao što su Ferrari i Porsche.

Auto Moto Show

Prethodni tekstPotražnja za novim automobilima jenjava – sledeći potez je na proizvođačima
Sledeći tekstKupci novih automobila najverniji Toyoti

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime