S Megane E-Tech modelom, Renault u ponudi ima sposoban električni hečbek, pristuan na brojnim tržištima širom sveta.
Da podsetimo, francuska kompanija takođe prodaje „hot heč“ vrlo sličnog imena, pogonjen motorom s unutrašnjim sagorevanjem – Megane RS. Međutim, izgleda da je došlo vreme za ukidanje rekordera na Nirburgringu u klasi serijskih automobila s prednjim pogonom, i to u narednih godinu dana. Ovoga puta se ne radi o pukim glasinama, jer informacija dolazi od jednog Renaultovog rukovodioca.
Australijski Drive je nedavno upriličio intervju s Glenom Silijem, generalnim direktorom Renaulta za Australiju, koji je za ovu onlajn publikaciju izjavio da će se Renault RS pozdraviti s pbulikom krajem 2023., jer se potražnja za konvencionalno pogonjenim automobilima iz ovog segmenta rapidno smanjuje. Sili nije precizirao da li će ukidanje podrazumevati sva globalna tržišta, mada ruku na srce, njegove reči upravo to sugerišu.
„Megane RS prestaje da postoji sledeće godine. Nemam tačan datum prekida proizvodnje, ali s proizvodnog aspekta, neće se nastaviti nakon isteka sledeće godine. Potražnja za ’hot heč’ modelima u Evropi jenjava. On naravno može biti zamenjen električnim automobilom, što zdrav razum i sugeriše“, rekao je Sili.
Ako čitamo između redova, Renault bi mogao da radi na „naoštrenijoj“ verziji Meganea E-Tech, koja bi bila rame uz rame s Meganeom RS po pitanju performansi.
Trenutno, najsnažniji električni Megane raspolaže s 218 ks i 300 Nm, što mu obezbeđuje sprint do „stotke“ za oko 7,4 sekunde. Megane RS u Trophy izdanju, pogonjen je 1,8-litarskim turbomotorom s 300 ks i 420 Nm, tako da tu ima mnogo prostora za napredak.
Budućnost „hot heč“ modela s motorima SUS se čini prilično nesigurnom, u najmanju ruku. Bar što se tiče Australije, Renault će lansirati finalnu limitiranu ediciju, ali pretpostavljamo da će se to desiti i u Evropi. Što se tiče direktnog naslednika, a da on ne uključuje „frizirani“ Megane E-Tech, čini se da do njega neće doći uskoro, a da li će se to uopšte desiti, vreme će pokazati.
Auto Moto Show
Izvor: Drive