Naslovna ECO2 Maserati GranTurismo debituje i u čisto električnom izdanju

Maserati GranTurismo debituje i u čisto električnom izdanju

Maserati GranTurismo se vraća na scenu nakon kraćeg odsustva, ali nemojte da vas ova karoserija poznatog izgleda prevari. Mada izgleda kao „stara“, ono što se nalazi „ispod lima“ donosi velike promene.

Naime, novi GT dolazi s tri elektromotora i paketom baterija, tako da se radi o prvom čistom elektromobilu italijanske marke, ali to nije jedini pogonski sklop koji ovaj model poseduje.

Maserati GranTurismo Modena

Mada novi GranTurismo deli dizajn s prošlom generacijom, ipak nema zajedničkih panela karoserije. Novajlija ima dugačku haubu, kompaktnu kabinu, nizak klirens i vertikalno orijentisana prednja svetla poput onih na MC20 superautomobilu.

Jedan od karakterističnih detalja stajlinga nosi naziv „Cofango“, a radi se o novoj, unifikovanoj komponenti dizajna koja sjedinjuje haubu i prednja krila u jedan element. GranTurismo će biti lansiran sa šest dostupnih boja spoljašnjosti i sedam za kočne čeljusti, uz Maseratijev Fuoriserie program individualizacije, nudeći još više opcija.

Novi GranTurismo takođe koristi usluge Nettuno V6 motora, koji je uveden s MC20. Pogon na sve točkove je standardan kroz čitavu ponudu, s tim što je naglasak na zadnje točkove. Ovaj 3,0-litarski twin-turbo odlikuje konvencionalan karter, ne suvi, a prisutan je i sistem deaktivacije cilindara. Agregat isporučuje 496 ks (365 kW) i 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta u Modena varijanti, odnosno 558 ks (410 kW) i 650 Nm u Trofeu.

Folgore koristi tri elektromotora od 300 kW (408 ks) i 1.350 Nm, gde se jedan nalazi napred a dva pozadi. Ovaj automobil, koji poseduje arhitekturu od 800 V i nema prednji prtljažnik, isporučuje 761 ks i 1.350 Nm, dok energija dolazi iz paketa baterija od 92,55 kWh pozicioniranog u centralnom delu poda. Čak 100 odsto raspoložive snage se može poslati na zadnju osovinu.

Maserati GranTurismo Trofeo

Maserati kaže da Folgore do 100 km/h može da ubrza za 2,7 sekundi i maksimalno pojuri do 320 km/h. Trofeo, koji ima istu maksimalnu brzinu, do „stotke“ ubrzava za 3,5 sekundi, dok je Modeni za istu radnju potrebno 3,9 sekundi. Ujedno, kod potonjeg modela je maksimalna brzina elektronski ograničena na 302 km/h.

Sve tri verzije krase naplaci od 20 i 21 cola, s tim što su kod Folgorea optimizovani po pitanju aerodinamike, tako da smanjuju otpor vazduha za sedam odsto u poređenju s Nettuno pogonjenim verzijama. Folgore takođe poseduje usisni otvor izeđu odbojnika i lukova točkova radi redukovanja šumova prouzrokovanim strujanjem vazduha. Četiri dizajna s različitim finišima pružaju ukupno sedam različitih opcija kada je o točkovima reč.

Maserati GranTurismo Modena

S vizuelnog aspekta, tri dostupne verzije odlikuju različite boje trimova i oznaka. Folgore ima sjajno crne akcente, uključujući insertacije u masci, ručke vrata i trim. Oznake i „trozubac“ su u tamno bakarnom finišu. Trofeo krase akcenti i bočni prag od ugljeničnih vlakana, kao i sjajno crne pregrade maske hladnjaka. Oznake su u poliranom hrom izdanju s crvenim oivičenjem. Modena poseduje crnu masku hladnjaka uokvirenu hromom sa sjajno crnim pregradama, što je i tema kada je reč o bedževima, trimu prozora, završecima izduvnih cevi i naravno „trozupcu“.

Kompanija je arhitekturu GranTurisma učinila modularnom, sposobnom za usvajanje i električnog i benzinskog pogona uz minimalne modifikacije. Preko 65 odsto automobila je napravljeno od aluminijuma. Nettuno pogonjeni modeli imaju masu od 1.795 kilograma, dok je elektromobil s 2.260 kilograma nešto teži. Ipak, bez obzira na to, distribucija mase kod električnog modela iznosi 50:50, za razliku od konvencionalnih, kod kojih je 52:48.

Novi GranTurismo će biti lansiran u drugom kvartalu 2023., s tim što će Modena i Trofeo verzije pristići prve. Električni Folgore u prodaju kreće nešto kasnije, s tim što nam Maserati nije pružio precizan uvid u to.

GranCabrio će na scenu stupiti sledeće godine, kako u benzinskoj tako i električnoj verziji. Italijanska marka za sada nije finalizovala cenovnik za novi model.

Auto Moto Show

Prethodni tekstUkida se proizvodnja Renault Meganea RS sledeće godine
Sledeći tekstLISTA: 50 najskupljih (novih) automobila na svetu

Postavi komentar:

Molimo unesite svoj komentar
Unesite svoje ime