Potencijalna cena i maksimalna brzina, takođe su obelodanjeni kada je reč o nasledniku legendarnog 8C Competizionea.
Alfin superautomobil koji će biti proizveden u ograničenoj seriji i koji je već rasprodat, zvanično će biti predstavljen 30. avgusta. Poneće naziv „33“.
Mada se prethodno očekivalo da će biti nazvan „6C“, odluka je pala na karakterističnu brojku u čast legendarnog 33 Stradalea iz 1967., uz ukazivanje na to da će biti proizvedena samo 33 modela, s cenom po primerku od preko milion evra.
Koincidencija ili ne, uglavnom, maksimalna brzina Alfinog supersportiste iznosi 333 km/h.
Doduše, u italijanskoj kompaniji nisu želeli da prokomentarišu nove detalje. Italijanska firma je nedavno lansirala priloženi prikaz s „Il coraggio di sognare“ (usudite se da sanjate) potpisom, što aludira na aspiracije novajlije u odnosu na ostatak game. Premijera će biti odigrana uporedo s ovogodišnjom VN Italije u Monci.
„Ovaj projekat je san koji se obistinio, insprisan od strane tima koji je želeo da postigne nešto jedinstveno“, rekao je šef Alfe Romeo, Žan-Filip Imparato.
On je u februaru potvrdio da su primljene kapare čak pre nego što je dato „zeleno svetlo“ od strane matične kompanije Stellantis. „Biće prodati pre nego što skinem veo s automobila“, dodao je on.
Još uvek nije poznato u kakvoj će formi pristići 33, ali će „doprineti DNK brenda“, rekao je Imparato, što bi trebalo da sugeriše da ćemo imati neku vrstu retro dizajna.
„Radimo na nečemu što bih mogao da stavim pored 8C u muzeju u Arezeu, na nečemu na šta ćemo biti ponosni u smislu doprinosa istoriji Alfe Romeo. To je ono što želimo.
Doneti ovakvu odluku 2022. u grupaciji kao što je Stellantis, svako bi pomislio da niste normalni.“
Naravno, Imparato je pre svega imao na umu motor s unutrašnjim sagorevanjem, kojem je data prednost u odnosu na u današnje vreme poželjni električni pogon.
Očekuje se da novajlija koristi usluge derivata motora koji se nalazi u Guliji Quadrifoglio. Reč je o twin-turbo jedinici radne zapremine 2,9 litara u V6 konfiguraciji cilindarskih redova. Uz potencijalnu hibridnu asistenciju, trebalo bi da isporučuje značajno više od 530 ks, koliko na talonu ima Giulia QV.
Imparato je takođe rekao da 33 neće biti isključivo automobil namenjen za trkačke staze, već model kojim će moći da se obavlja svakodnevna vožnja, uprkos ceni i pozicioniranju. „Mogao bi da bude ikona, superseksi i već na prvi pogled prepoznatljiv kao Alfa Romeov model.“
Osim toga, Alfa Romeo je Stellantisu predstavila proizvodni plan do 2030. godine.
„Svake naredne godine ćemo zaključati narednih pet godina proizvodnog plana sa Stellantisom“, rekao je Imparato.
Na pitanje da li Alfa Romeo planira SUV veći i manji od Tonalea, Imparato je odgovorio potvrdno. Podrazumeva se da će manji SUV pristići sledeće godine, kao električni sestrinski model Jeepa Avengera, iako u velikoj meri revidiran sa prilično drugačijim skupom mogućnosti.
Smatra se da je veći SUV zamena za Stelvio (iako bi mogao da zadrži to ime), takođe električni, a na scenu bi trebalo da stupi 2026.
Ova dva modela će praktično „u sendvič“ uhvatiti Giulijinu zamenu 2025. godine, što će biti prvi model u Stellantisu koji će biti zasnovan na sledećoj generaciji elekrične platforme.
„Poseduje 5G i tehnologiju nove ere koja će doneti na tržište nešto posebno“, rekao je Imparato o ovoj novoj platformi, koja će Stellantisu takođe doneti veoma napredan novi softverski paket i mogućnosti. Giulia će takođe pristići s Quadrifoglio verzijom od 1000 ks, što je on i potvrdio.
Pored ovih modela, Imparato je nagovestio da je na stolu više opcija i karoserija, uključujući roudstere, limuzine i hečbekove.
„S prebacivanjem na čisto električni pogon, otvara se veliki broj mogućnosti s dizajnerske tačke gledišta“, rekao je Imparato, govoreći o tome koliko različitih karoserijskih stilova može biti izgrađeno povrh električne arhitekture u skejtbord stilu. „Najbolji način za EV je Duetto, zvuk tišine“, rekao je u daljem nagoveštaju planova vezanih za preporođeni Spajder, što je njegova davnašnja želja.
„Otvara se mogućnost za limuzine, hečbek C segmenta… Toliko zanimljivih stvari.“
Šef dizajna, Alehandro Mesonero-Romanos, nedavno je izjavio da bi zamena za GTV kupe – inspirisana „Il Mostrom“, SZ, takođe mogla biti razmatrana za puštanje u prodaju 2026. ili 2027. godine, ukoliko finansijsko stanje Alfe Romeo nastavi da se poboljšava.
„To je brutalan dizajn, ali u isto vreme poseban, upečatljiv, i moramo da ga oponašamo ako možemo”, rekao je on.
Nakon 2025. godine, svi osnovni modeli Alfe Romeo biće električni, a svi modeli koje kompanija bude prodavala do 2027. takođe će biti s baterijskim pogonom. Ovo je nagovestilo da će Tonale biti poslednji Alfa Romeo lansiran sa konvencionalnim motorima s unutrašnjim sagorevanjem.
„Alfa će najbrže preći sa nula elektrifikovanih automobila na nultu emisiju“, rekao je Imparato.
On je pozdravio prelazak na električne automobile i rekao da za Alfu ne postoji „plan B“ osim onoga što je on razvio.
„Po pitanju zakonodavstva, globalnog zagrevanja i globalnog ekosistema, nema alternative“, rekao je on. „Zato želimo da budemo deo igre.“