Novi Renault Clio će stupiti na scenu pre nego što francuska marka postane čisto električna 2030.
Renault napreduje s planovima koji podrazumevaju oživljavanje kultnih imena kao što su R5 i R4, naravno u električnom reizdanju. Međutim, Francuzi ne zaboravljaju na aktuelan model iz B segmenta – Renault Clio.
Rad na novoj generaciji je već započeo, koja će biti dostupna i s benzinskim motorima.
Poslednjih meseci, tržište malih gradskih automobila je dramatično uzdrmano nestankom Ford Fieste, jednog od glavnih, tradicionalnih rivala Clija.
Renaultov pulen trenutno egzistira u restilizovanoj verziji koja je usvojila hibridni pogon na nekoliko ključnih tržišta. Dugoročno gledano, francuski brend je posvećen tome da poseduje čisto električnu gamu počev od 2030. pa nadalje.
Međutim, u Renaultu su odlučni u tome da će Clio postojati i nakon isteka aktuelne generacije, što znači da će se prodavati uz nove verzije Renaulta 5 i 4. To podrazumeva da se na novajliji već radi, a ono što su dobre vesti za tradicionaliste je da će biti dostupan s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, jer će s prodajom krenuti pre 2030.
Novi model će na scenu stupiti 2026., a za očekivati je da bude tehnička, tehnološka i dizajnerska nadgradnja trenutnog modela.
Takođe se očekuje da se u kabinskom prostoru nađu unapređeni materijali, uz prebacivanje na info-zabavni sistem baziran na Androidu, koji se već nalazi u Meganeu i Scenicu.
Možemo pretpostaviti da će se hibridnom pogonskom sklopu u neko doba pridružiti čisto električna verzija, koja će u odnosu na Renault 5 pružiti više na praktičnom planu.
Ono što čitavoj ovoj priči ide u prilog je činjenica da su CMF-B i CMF-BEV arhitekture blisko povezane, što omogućava paralelnu proizvodnju.
To znači da „ispod lima“ možemo imati kako čisto električni, tako i SUS pogonski sklop. Doduše, generalna arhitektura R5 i R4 je namenski električna, ali čvrste tačke, sa stanovišta industrijskog dizajna, mogu biti modifikovane tako da se omogući instalacija konvencionalnog pogona.
Renault prolazi kroz temeljan program smanjenja troškova, da bi CMF-BEV bila finansijski izvodljivija. Očekuje se da će bar neke od modifikacija biti vraćene nazadu u CMF-B, da bi se povećala profitabilnost SUS varijanti.
Pogonski sklopovi koji će se naći u novom Cliju bi mogli da budu razvijeni od strane nove kompanije koju su formirali Renault i Geely. Kineska i francuska kompanija su u taj program uključile 17 postojećih fabrika, pet razvojnih kompleksa i više od 19.000 zaposlenih. Nova kompanija ima zadatak da proizvede još efikasnije benzinsko-hibridne sisteme, koji bi mogli da pronađu kupce van Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse.
Šef Renault grupacije, Luka de Meo, veruje da je odvajanje ove divizije u skladu s vladajućim tržišnim silama, kao i da je pogodnije za ostvarivanje veće ekonomije obima.